سوء مدیریت‌ها روایت تحریم‌ها را تلخ تر کرده است

استکبار جهانی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب برای به زانو درآوردن مردم این سرزمین با انواع سلاح‌های نظامی و فرهنگی و تحریم به جنگ مردم مومن و انقلابی به ویژه جوانان این سرزمین آمد اما شجاعت، شهامت، ایثارگری و رشادت، مبارزه، ایستادگی، مقاومت و صبر علاقه‌مندان به نظام و خانواده‌های همیشه سرافراز شاهد ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزشرکت‌کنندگان در مراسم همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد که در روز پنج‌شنبه ۱/۵/۹۴ در برج میلاد برگزار گردید شاهد بودند «دختری با صحبت‌هایش برای تشکر از ظریف و صالحی و رئیس‌جمهور اشک حضار و همچنین روحانی، ظریف و صالحی را در آورد. مجری مراسم همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد سلامت او را به نام مژگان خطیبی و نیازمند پیوند ریه معرفی می‌کند. به روی سن می‌آید تا به نمایندگی از سازمان‌های مردم نهاد سلامت و بیماران صعب‌العلاج از ظریف و صالحی تشکر کند. کمی طول می‌کشد تا به روی سن بیاید. مجری می‌گوید: تاخیر ایشان هزار مفهوم دارد. دختر جوان پس از سلام و چند لحظه مکث می‌گوید اگر اکسیژن را از صورتم بردارم….. پس از آن گریه مجالش نمی‌دهد تا جمله‌اش را به پایان برساند. حال و هوای سالن با حضور این دختر بیمار سنگین و حزن‌آلود شد و اشک در چشمان بسیاری حلقه زده است؛ چهره ظریف و صالحی نیز که روی سن ایستاده‌اند گرفته است. دختر ادامه می‌دهد فقط چند لحظه می‌خواهم اکسیژن را بردارم. سپس اکسیژن را از صورت خود برمی‌دارد و می‌گوید: طرح تحول سلامت برای من و همه بیماران یعنی اکسیژن؛ یعنی درمان؛ یعنی زندگی. وی در همین حال که اشک‌هایش جاری است اضافه می‌کند: آقای ظریف؛ آقای صالحی؛ رئیس‌جمهور به خاطر امید به زندگی که به من و همه بیماران صعب‌العلاج دادید از شما متشکرم. در طول چند دقیقه‌ای که برای تقدیر از تیم هسته‌ای به روی سن آمده هم لبخند می‌زند؛ هم می‌گرید و هم تشکر می‌کند. در این مراسم تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و وزیر بهداشت حضور داشتند»1
در هر دوره و زمانی کاخ نشینان، عده‌ای که در ناز و نعمت به سر می‌برند یا گروهی که ضمن فرار از پرداخت مالیات و حقوق مردم به مسافرت‌های تفریحی و سیاحتی و حتی زیارتی می‌روند بعضی که در میهمانی‌های آنچنانی بستنی طلایی دویست و یا دویست و پنجاه هزار تومانی می‌خورند بر سر سفره‌هایی می‌نشینند که انواع و اقسام اطعمه و اشربه بر روی آن چیده شده نه تنها برای فرزندشان آپارتمان و ویلا خریداری می‌کنند بلکه برای هریک از نور چشمی‌ها سپرده‌های آن چنانی اندوخته و همین آقازاده‌ها در خیابان‌های تهران و شهرهای بزرگ سوار بر ماشین‌های چند میلیاردی می‌شوند و ثروت‌های بادآورده را به‌رخ می‌کشند، مسرفان و زراندوزانی که میهمانی‌ها چند صد میلیونی به راه می‌اندازند یا حاجی بازاری‌هایی که دهها میلیون تومان برای یک سفره عقد یا عزا و یا چند صدمیلیون تومان برای تهیه جهیزیه هزینه می‌کنند و یا کسانی که دهها میلیون تومان صرف تزئین گل‌ها در هر محفل و مجلس خویش می‌نمایند افرادی که از محل بیت‌المال اهل و عیال و یاران خود را به سمینارها و سفرهای خارجی می‌برند و در فرودگاه‌های خارج گاه انقدر حمل چمدان‌های همراه انها سخت و دشوار است که بعضی از خبرنگاران به عنوان شکار و خبر دست اول تصویر بسته‌بندی آنها را به جهانیان مخابره می‌نمایند. آنان که میلیارد، میلیارد رشوه می‌گیرند یا با یک نوشته چند خطی مجوز تاسیس شرکت یا واگذاری معدن به دوستان، فرزندان و افراد فامیل می‌دهند، صدها هکتار زمین از نهادهای دولتی با قیمت (صنار- سه شاهی) متصرف ‌می‌شوند، با یک توصیه برای ادامه تحصیل، فرزندشان را از دانشگاه شرق به غرب کشور منتقل می‌کنند یا هر روز دهها میلیون تومان به ثروت خود می‌افزایند این دسته‌ و گروه نه تنها بیماران، فقیران، تهی دستان، کارتن خواب ها،‌زنان بی سرپرست یا فرزندان یتیم و بد سرپرست و معتادان جامعه را نمی‌بینند بلکه هر روز به فکر این هستند که چگونه می‌توان به اصطلاح در ناز و نعمت بیشتر به زندگی خویش ادامه داد گرچه عده‌ای از علما، مسئولان، فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران و عموم مردمی که دلسوز هستند می‌گویند و می‌نویسند و تذکر می‌دهند تا اختلاف طبقانی و تبعیض را کم کنند بسیاری هم تلاش می‌کنند با اتخاذ سیاست‌های منطقی و حساب شده چرخ زندگی مردم بچرخد و روز به روز از ناهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها کاسته شود که باید از یکایک آنها سپاسگزاری نمود.
در هر جامعه‌ای که تبعیض باشد نه تنها ناتوانان و فقیران برای ادامه زندگی با مشکل روبرو می‌شوند بلکه کرامت و حرمت واقعی انسانها نیز از بین می‌رود و با جامعه‌یی که اسلام، خواهان برپایی آن است تفاوت فاحشی پیدا می‌کند. از همه مهمتر تسلط ستمگران اقتصادی و زراندوزان بر شریان‌های حیات و زندگی مردم تورم و گرانی کمرشکن را افزایش می‌دهد و ادامه زندگی را با فشار و سختی طاقت فرسا روبرو می‌نماید و از سلامت جامعه و معنویت در زندگی کاسته می‌شود.
آنچه که در دوران دولت نهم و دهم با وجود درآمد حدود ۷۵۰ میلیارد دلار نفتی عرصه را بیشتر بر زندگی مستضعفان و میلیون‌ها خانواده زیر خط فقر دشوار کرد و مصیبت وناگواری را بر عموم مردم تحمیل ‌نمود دروغ گفتن، عدم رعایت قانون، فساد مالی و حمایت از افرادی بود که می‌بایست تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند.
رئیس دیوان عدالت اداری اعلام کرد: «یکی از مصیبت‌ها در دوره گذشته این بود که آقای رئیس‌جمهور محترم به مردم دروغ می‌گفت و قانون را علنا زیر پا می‌گذاشت و اگر خیلی می‌خواست احترام بگذارد قانون را دور می‌زد.
رئیس دیوان عدالت اداری افزود: مصیبت این اخباری است که دارد گندش در می‌آید و ما آن زمان فریاد می‌زدیم که این فرد صلاحیت این پست را ندارد. وقتی مردم ببینند یکی از عالی‌ترین مقامات کشور قانون را این گونه لگدمال می‌کند دیگر به جایی اعتماد نمی‌کنند. وی خاطرنشان کرد: اگر مرجع قضایی و حکمی که دادگاه صادر می‌کند محترم شمرده نشود سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. حجت‌الاسلام منتظری سپس به فساد مالی افشا شده در ترکیه اشاره کرد و گفت: به خاطر فساد مالی افشا شده در ترکیه چند وزیر استعفا دادند. متن استعفای یکی از وزرا عجیب است، او گفته استعفا می‌دهم تا مقام قضایی مانعی برای تحقیقات در این زمینه نداشته باشد. حالا ما از یک آدم فاسد دفاع کنیم و هر چه بگویند این فرد پرونده دارد، محکومیت دارد، در جواب گفته شود که او باید بر سر کار باشد، این با آموزه‌های دینی ما سازگار نیست.»2
آنگاه تحریم‌ها بیشتر چهره کریه و اسفناک خود را نشان می‌داد که رییس دولت به عللی نظر کارشناسی را نمی‌پذیرفت یا به بر کناری و عزل وزیر می‌اندیشید و به ویژه در بخش سلامت مردم عملاً از تخصیص ارز جهت خرید دارو جلوگیری می‌کرد به بعضی از نویسندگان سایت‌ها و یا صاحبان تریبون‌ها و یا مسئولانی که از بیان این گونه مطالب حساسیت نشان می‌دهند محترمانه و دوستانه باید متذکر شد ارائه پاسخ مستدل و جواب منطقی از تهمت و افترا زدن و ادعاهای کذب نمودن به صلاح و صواب نزدیک‌ترمی‌باشد.
مرضیه وحید دستجردی وزیر سابق بهداشت و درمان در برنامه تلویزیونی شناسنامه در مورد چگونگی حضورش در ستاد تدابیر ویژه دولت گفت:«سال ۹۱ که مسائل تحریم شدت گرفت از اسفند ۹۱ بنده به زور خود را در ستاد تدابیر ویژه دولت جای دادم چرا که رئیس دولت موافقت نمی‌کرد که بنده عضو ستاد تدابیر شوم اما از کانال دیگری خود را وارد این ستاد کردم چون با مسائل بهداشتی و دارو سر و کار داشت. وی ادامه داد: وقتی وارد ستاد تدابیر ویژه دولت شدم، دیدم که وضع ارز به شدت وخیم است بنابراین به دوستانم گفتم به شدت به دنبال ارز برای تامین دارو باشید چرا که نیازمند ۲و نیم میلیارد دلار برای مسائل پزشکی بودیم اما از این میزان فقط ۴۱ و نیم میلیون دلار به مسائل دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص یافت در حالی که ارز برای لوازم پزشکی هزینه شده بود و همین امر خونم را به جوش آورد. وی گفت: به این نتیجه رسیدم که اگر این موضوع را علنی نکنم از هیچ راهی نمی‌توان ارز دارو را تامین کرد چون هرچه در جلسات علنی می‌گفتم تذکر می‌دادند. آقای فلان ارز دهد اما من می‌گفتم ارزی به ما نمی‌دهند و به لوازم آرایشی اختصاص دارد چون در اولویت‌بندی وزارت صنعت تجهیزات پزشکی اولویت هشتم اما خوراک سگ و دسته بیل اولویت سوم و چهارم بود. دستجردی اضافه کرد: من اینها را مرتب به آقایان گزارش دادم اما آنها به این نتیجه رسیدند بنده را عزل کنند و بعد در روزنامه‌های دولتی خود نوشتند که وزارت بهداشت ارز دارو را برای واردات لوازم آرایشی استفاده کرده است و اینجا بود که واقعا دیدم چقدر انسان ببیند فردی نادرست کار می‌کند. وزیر بهداشت دولت دهم افزود: بنده دیدم تنها چیزی که آقایان از آن وحشت دارند افکار عمومی است و بنده نیز آن مسائل را به خاطر مردم و سلامت آنان و در مقابل تهمت‌ها و افراط‌ها علنی کردم تا بتوان ارز بگیرم که جواب هم داد. وی در پاسخ به این سؤال که چطور از عزلتان مطلع شدید، افزود: من هر روز تقریباً حدس می‌زدم و از ۳ ماه قبل منتظر بودم.به مسئول دفتر سفارش کردم سایت دولت را چک کند و به من خبر بدهد، آقای تقی‌پور هم در جلسه‌ای بود که به یکی از وزراء پیامکی آمده بود که وی برکنار شده است از این رو گفتم خودمان چک کنیم چون تماس تلفنی ‌گرفتند. بالاخره آدم آبرویی دارد.»3
نگارنده این سطور گرچه گاه با توضیحاتی از بخشی از عملکرد دولت تدبیر و امید انتقاد نموده است اما مناسب می‌داند به خاطر اجرای طرح سلامت مردم همچنین از دولتمردانی که در جهت رفع تحریم‌ها مجدانه تلاش نمودند و با آزادگی و صبر و شکیبایی و علم و تجربه و آگاهی لازم در جهت رفع تحریم‌ها به منظور بهبود وضعیت زندگی و رفاه و آسایش بیشتر مردم گام برداشتند سپاسگزاری نماید. بدان امید که دکتر حسن روحانی به تمام وعده‌هایی که در دوران مبارزات انتخاباتی داده عمل کند و برابر با اصول قانون اساسی و سوگند شرعی که خورده است در مدت ریاست جمهوری، خود را وقف خدمت به مردم و اعتلای کشور نماید، مروج دین و اخلاق و پشتیبان حق و گسترش عدالت باشد، از هرگونه خودکامگی بپرهیزد، از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته است حمایت کند و کلیه وظایفی را که قانون برعهده رییس دولت گذاشته است انجام دهد.

منابع استفاده شده:
آیینه یزد

بخش نظردهی بسته شده است..