رییس پلیس راهور یزد:

رتبه اول تصادفات کشور زیبنده استان یزد نیست

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی یزد گفت: رتبه اول تصادفات در کشور زیبنده استان یزد نیست و همه باید کمک کنند تا این آمار کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسرهنگ محمد جمشیدی  در همایش اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در شهرداری حمیدیا افزود: متاسفانه بیش از ۹۰ درصد آمار تصادفات سه ماهه ابتدایی سال جاری مربوط به موتورسیکلت سواران است و اکثر مجروحین و فوت شدگان نیز بر اثر ضربه مغزی و نداشتن کلاه ایمنی بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه شهر یزد که قبلا به عنوان شهر دوچرخه ها مشهور بوده اکنون به شهر موتورسیکلت ها تبدیل شده و خانواده ها برای فرزندانشان قسطی موتورسیکلت می خرند این در حالی است که برخی از آنها حتی گواهینامه هم ندارند.

رییس پلیس راهور یزد گفت: متاسفانه در یزد بیشترین آمار تلفات در تصادفات بر اثر ضربه مغزی و مربوط به موتورسیکلت سوران است و بعد از آن برخورد موتور با عابر پیاده قرار دارد وباید خانواده ها کمک کنند تا این فرهنگ اصلاح شود.

سرهنگ جمشیدی افزود: اولویت اول پلیس استفاده از کلاه ایمنی برای همه موتورسیکلت سواران است و این روش باعث می شود آمار زیادی از تلفات کاسته شود.

وی ادامه داد: ۱۲ کارخانه موتورسیکلت سازی در یزد وجود دارد که بالغ بر ۴۵۰ هزار دستگاه موتورسیکلت را در شهر باعث شده است و این وسیله نقلیه اولین وسیله ایاب و ذهاب مردم است اما متاسفانه بدترین نوع استفاده از آن صورت می گیرد.

رییس پلیس راهور گفت: سرعت مطمئنه رانندگی با موتور سیکلت ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر است در صورتی که اکثر خیابان های یزد به دلیل کویری بودن و بلوار شدن با سرعت بین ۸۰ تا ۹۰ کیلومتر رانندگی صورت می گیرد و این در حالی است که در سرعت ۵۰ کیلومتر برای موتورسیکلت در صورت بروز حادثه ، مرگ حتمی روی خواهد داد لذا استدعا داریم از خانواده ها و مادران و پدران که در استفاده از کلاه ایمنی پلیس را یاری کنند.

سیدحبیب دشتی رحمت آبادی رییس شورای اسلامی شهر حمیدیا نیز در این همایش اظهار داشت: ای کاش توسط مسئولان مسیر ویژه ای برای حرکت موتورسیکلت سواران آماده می شد تا در خیابان های یزد شاهد کاهش تصادفات این وسله نقلیه باشیم چرا که وجود بلوارهای زیاد در سطح شهر و سرعت بالا باعث شده آمار تصادفات بویژه در موتورسیکلت سواران بسیار نگران کننده باشد.

محمد رضا شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد نیز در این همایش گفت: با توجه به بلوار بودن برخی از خیابانهای یزد ایجاد سرعت گیر و موانع ترافیکی در دستور کار قرار گرفته و در بیشتر نقاط انجام شده است همچنین جهت حفظ امنیت پیاده روها اقداماتی در میدان ها و چهار راههای اصلی یزد در حال انجام است.

در پایان این همایش تعداد پانصد عدد کلاه ایمنی بین موتورسیکلت سواران شهر حمیدیا توزیع شد و این موتورسیکلت سواران قانونمند با حضور نیروهای پلیس راهور مسیر میدان شهید آقا بابایی تا میدان ابوذر سپس بوستان ناجی شهر حمیدیا را با وسیله نقلیه موتورسیکلت طی کردند.ایرنا

بخش نظردهی بسته شده است..