نماینده اصلاح طلب اردکان عنوان کرد:

اگر مانع حضور اصلاح طلبان شوند،اصول گرایان معتدل فاتح مجلس خواهند بود/تندروها جایگاهی در مجلس آینده نخواهند داشت

اگر رد صلاحیت ها گسترده باشد و اجازه حضور به اصلاح طلبان ندهند نمی توانیم شاهد تغییر فاحش در ترکیب مجلس باشیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا تابش ،نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در مورد تاثیر توافق ایران و ۵+۱ بر انتخابات مجلس دهم به خبرنگار نامه نیوز گفت: پاسخ این پرسش منوط به این است که دستگاه‌های نظارتی و اجرایی بخواهند چگونه عمل کنند ،قضیه بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات آینده بسیار مهم است .

 

وی اظهار داشت: شور و اشتیاق در احزاب و جناح‌ها اعم از اصولگرا و اصلاح طلب پیدا شده است و می‌خواهند حضور گسترده و خوبی در انتخابات مجلس دهم داشته باشند. در این میان حضور و مشارکت مردم منوط به این است که این ویترین به نحوی چیده شود که جامعه کالاهای مختلفی را ببینند و یک نوع کالا را نبینند و اینجاست که مسئله تایید و رد صلاحیت ها مقوله بسیار مهمی است که می تواند مشارکت یا عدم مشارکت آنها را به دنبال داشته باشد .

 

نماینده مردم اردکان در مجلس بیان کرد: اگر اجازه دهند که اصلاح طلبان با تمام توان و قدرتشان در انتخابات شرکت کنند و منع و محدودیتی نداشته باشند قطعا مشارکت گسترده می شود و بی شک اکثریت مجلس آینده را معتدلین و اصلاح طلبان تشکیل می دهند ولی اگر مشارکت به واسطه رد صلاحیت های گسترده محدود باشد نمی توانیم ترکیبی متفاوت از ترکیب الان شاهد باشیم گرچه به نسبت الان ترکیب مجلس معتدل تر می شود یعنی افراد تندی که الان در مجلس هستند در مجلس آینده حضور نخواهند داشت .

 

وی گفت:اگر رد صلاحیت ها گسترده باشد و اجازه حضور به اصلاح طلبان ندهند نمی توانیم شاهد تغییر فاحش در ترکیب مجلس باشیم البته اگر مانع حضور اصلاح طلبان نیز شوند باز طیف معتدلین اصولگرا نزدیک به دولت بیشتر در مجلس آینده حضور خواهند داشت و تندروها جایگاهی در مجلس آینده نخواهند داشت.

 

بخش نظردهی بسته شده است..