یک مسئول:

۶۵۶ میلیون یورو برای طرحهای جوار معدنی بافق سرمایه گذاری شد

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران - بافق از سرمایه گذاری افزون بر 656 میلیون یورو برای اجرای طرحهای جوار معدنی در شهرستان بافق خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمد جواد عسکری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : احداث کارخانه پنج میلیون تنی گندله سازی سه چاهون با سرمایه گذاری ۱۸۷ میلیون یورویی، ایجاد کارخانه فرآوری سنگ آهن هماتیتی به ظرفیت دو میلیون تن با سرمایه گذاری ۸۹٫۲ میلیون یورو و ساخت کارخانه یک میلیون تنی فولاد کسری بافق با سرمایه گذاری ۳۸۰ میلیون یورو از جمله طرحهایی است که در مجتمع شرکت سنگ آهن مرکزی بافق در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: طرح پرعیار سازی کنسانتره این مجتمع، اکنون دارای پیشرفت ۸۰ درصدی است و با تکمیل و بهره برداری از آن عیار کنسانتره تولیدی از ۵۲ به ۶۷٫۵ درصد می رسد.

این مسوول خاطرنشان کرد : طرح اصلاح خطوط تولید کنسانتره سنگ آهن از جمله طرح های شش گانه توسعه ای شرکت سنگ آهن مرکزی بافق است که ظرفیت کنسانتره تولیدی سالانه این واحد به بیش از سه میلیون و ۲۵۰ هزار تن می رسد.

عسکری خاطر نشان کرد : میزان پیشرفت طرح اصلاح خطوط تولید کنسانتره ،تا پایان خرداد ماه امسال، بیش از ۸۰درصد است و پیش بینی می شود قبل از پایان امسال تکمیل و راه اندازی شود.

به گفته وی، همچنین طرح احداث خطوط آهن از مونتاژ و بارگیری ایستگاه های بارگیری و تخلیه سنگ آهن، ایستگاه بارگیری کنسانتره و خطوط ریلی داخلی معادن چغارت و سه چاهون هم از دیگر طرح های این مجتمع است که اکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت دارد.

عسکری گفت: در مرحله نخست طرح خطوط راه آهن، ۲۳ هزار و ۷۰۰ متر خط ریلی ، ۲۱ دستگاه سوزن کامل شده و در مرحله دوم آن ریل گذاری ۹٫۳ کیلومتر آماده اجرا است.

وی همچنین به اجرای شبکه فاضلاب شهر بافق هم اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف جمع آوری و استحصال ۱۲۰ لیتر آب در ثانیه از محل فاضلاب شهری برای مصارف صنعتی شرکت سنگ آهن بافق به عنوان طرح دیگر در حال اجراست.

عسکری با بیان اینکه این طرح با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال از سوی این شرکت انجام می شود تصریح کرد: تاکنون بخشی از طرح مانند احداث دو مخزن ۲۰ هزار مترمکعبی و عملیات لوله گذاری آن صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا ، طرحهای فوق الذکر برای تکمیل زنجیره فولاد بافق در دست اقدام است که با اجرایی شدن آنها چرخه فولاد در این شهرستان به گردش در می آید و تا مدامی که معادن سنگ آهن چغارت و سه چاهون در این منطقه فعال باشد خوراک کارخانه فولاد سازی بافق را نیز تامین خواهد کرد.

آنگاه که خوراک در این منطقه رو به اتمام برود این واحد های جوار معدنی به کار خود ادامه می دهند و مواد معدنی مورد نیاز کارخانه فولادسازی بافق از سایر نقاط کشور تامین و حمل خواهدشد.

با راه اندازی از این طرحهای جوار معدنی و کارخانه فولاد بافق، افزون بر دو هزار نفر به طور مستقیم و پنجهزار نفر به صورت غیر مستقیم در مجتمع معدنی این شهرستان به کار مشغول خواهند شد.

۲ دیدگاه