فضای مجازی در ایام حج رنگ و بوی زیارت خانه خدا بگیرد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه فضای مجازی در ایام حج رنگ و بوی زیارت خانه خدا بگیرد، گفت: استکبار به دنبال ترویج بی توجهی به مسائل دینی در ایران است.

به گزارش یزدی نیوز، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران حج و زیارت استان یزد با اشاره به روایتی در ارتباط با ضرورت انجام تمام امور با نیت خدایی اظهار داشت: این که گفته می‌شود نیت خیر بهتر از عمل است به این دلیل است که ممکن است فردی کار خیر انجام دهد ولی مقداری ریا یا خودبزرگ بینی در آن وجود داشته باشد که قدری از ثواب خود را از دست می‌دهد.

 
وی تصریح کرد: اما کسی که نیت خیر داشته باشد و با صداقت و اخلاص در راستای انجام آن تلاش می‌کند حتی اگر نتواند این کار خیر را به سرانجام برساند یا انجام دهد، ثواب بسیار زیادی می‌برد.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت استفاده از فضای مجازی برای ترویج مبانی دینی گفت: باید در حوزه حج و زیارت هم به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم و نه تنها از این فضا استفاده کنیم، فضای امسال حج را به فضای مجازی بکشانیم.
 
ناصری یزدی تصریح کرد: روایت‌های بسیاری داریم که اگر می‌بینیم حج در حال تعطیلی است، واجب عینی است که افراد هرچه دارند بفروشند و به این سفر بروند تا حج تعطیل نشود.
 
امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: تاکید داریم که در ارتباط با فضای مجازی، موضوع هفته حج را به صورت ویزه مدنظر قرار دهیم و ایام حج از ذهن مردم پاک نشود و مکه نرفتن برای عموم عادی نشود.
 
وی به شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: شیوع کرونا علاوه بر مشکلات یک سری نکات مثبتی در جامعه به وجود آورد ولی مشکلاتی هم به لحاظ فرهنگی و دینی به وجود آورد که یکی از این مشکلات، عادی شدن مسجد نرفتن برای برخی افرادی است که تا چند ماه قبل نماز خود را در مساجد می‌خواندند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه استکبار به دنبال ترویج بی توجهی به مسائل دینی در ایران است خاطرنشان کرد: در عین حالی که فعلا مشکلاتی هست و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضرورت دارد ولی باید در برنامه‌های فرهنگی هم توجه لازم را داشته باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..