رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد:

برخورد قاطع با یقه سفیدها

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با تاکید بر اینکه تامین امنیت مردم از اولویت‌های بسیار مهم دستگاه قضاست، گفت: در این راستا با مجرمان یقه سفید برخورد قاطع خواهیم داشت.

به گزارش یزدی نیوزمجید فرهمندزاده با اشاره به رضایتمندی اغلب مراجعان از عملکرد دستگاه قضائی استان یزد اظهار داشت: با رویکرد جدید قوه قضائیه و برنامه‌های تحولی امیدی در دل مردم در راستای گسترش عدالت و ممانعت از ظلم به وجود آمده و با توجه به اینکه در یک سال گذشته اقدامات بسیار مؤثری در دستگاه قضا صورت گرفت، رضایتمندی مردم از این دستگاه در استان یزد افزایش یافته است.

 
وی افزود: مبارزه با فساد در درون و بیرون دستگاه قضائی و اجرای عدالت و کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به پرونده‌های مسن و احیا حقوق عامه از مطالبات اصلی مردم بود که انجام آن رضایت مردم از مسئولان و عملکرد قوه قضائیه را افزایش داده است.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای صیانت از کارکنان دستگاه قضا در استان یزد بیان کرد: تلاش برای آگاه سازی کارکنان و تشکیل جلسات آموزشی برای قضات و کارمندان در راستای پیشگیری و صیانت از کارکنان دستگاه قضا انجام شده ضمن اینکه بازرسی‌های مستمر از تمام حوزه‌های قضائی استان و رصد مجموعه دستگاه قضائی حول مأموریت‌های مرکز حفاظت و اطلاعات کل قوه قضائیه انجام شده است.
 
فرهمندزاده از حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به عنوان بازوی توانمند نظارتی دستگاه قضا یاد کرد و ادامه داد: در صورت تقویت این نهاد، سلامت و صلابت دستگاه قضائی بیش از پیش تأمین خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: صیانت و پیشگیری در رابطه با کارکنان دستگاه قضائی، سرلوحه اهداف و برنامه‌های عملیاتی ماست و بر این مهم تاکید ویژه داریم.
 
فرهمندزاده یادآور شد: به منظور افزایش ضریب حفاظت فیزیکی اماکن قضائی در راستای تأمین امنیت کارکنان دستگاه قضا همچنین افزایش رضایتمندی مردم در مراجعه به دستگاه قضائی، ضمن تجهیز ورودی دادگستری به دوربین مداربسته و استفاده از گیت بازرسی در برخی ورودی‌ها، از راکت دستی برای بازرسی مراجعان در موارد ضرورت استفاده می‌شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ستاد خبری حفاظت اطلاعات دادگستری استان یزد با نصب صندوق در تمام اماکن قضائی استان اقدام به جمع آوری و بررسی تمام گزارشات مرتبط با دستگاه قضائی و اعلام موضوع به سلسله مراتب می‌کند.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد یادآور شد: سامانه تلفن گویا ۱۵۸۰ به صورت رایگان در ۲۴ ساعت شبانه روز در دسترس تمام مراجعان قرار دارد تا بتوانند اخبار و گزارشات خود را منتقل کنند ضمن اینکه ستادهای خبری حفاظت اطلاعات دادگستری استان در مرکز و سایر شهرستان‌ها در ساعت اداری به صورت حضوری نیز پذیرای مراجعین به دستگاه قضائی هستند.
 
فرهمندزاده ادامه داد: در راستای افزایش رضایتمندی مردم و تسریع در انجام امور، ارتباط الکترونیکی دستگاه قضائی با ارگان‌های مرتبط از جمله نیروی انتظامی، کانون وکلا و کارشناسان و… انجام شده است.
 
وی افزود: دستگاه قضا در استان یزد توجه ویژه ای به امر کیفی سازی دادرسی در محاکم و صدور آرا متقن دارد ضمن اینکه در برخورد با مجرمان یقه سفید و ایجاد احساس امنیت در جامعه برخورد جدی و قاطع خواهد داشت.
 
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد، ساماندهی نظارت بر ضابطین و تمام عوامل مرتبط با امور قضائی، برخورد با مظاهر فساد در درون دستگاه قضائی و برخورد با کارچاق کن‌ها و دلالان، توجه ویژه به امر بازرسی از حوزه‌های قضائی و تعامل با عوامل دستگاه‌های اجرایی در جهت تحقق برنامه‌های تحولی قوه قضائیه را از دیگر رویکردها و اولویت‌های مهم دستگاه قضا در استان یزد برشمرد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..