رئیس دادگستری مهریز:

قضات مهریز برای آگاهی‌بخشی به مردم در مساجد حضور می‌یابند

رئیس دادگستری شهرستان مهریز از حضور قضات این شهرستان در مساجد، حسینیه ها و پایگاه های بسیج به منظور آگاهی بخشی به مردم خبر داد و گفت: آموزش رکن اساسی در پیشگیری از وقوع جرم است.

به گزارش یزدی نیوزمرتضی حدادزاده  با اشاره به اینکه سیاست‌های دستگاه قضائی در جامعه حس امید و اعتماد عمومی ایجاد کرده است، اظهار داشت: اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه دستگاه قضا است و تحول مدنظر دستگاه قضا نیز نیازمند این سرمایه عمومی همچنین کار جهادی قضات و کارکنان دادگستری است.

 
وی عنوان کرد: دادگستری مهریز در راستای افزایش سرمایه اجتماعی، برنامه‌هایی در محلات دارد که با استقبال خوب مردم مواجه شده که از جمله آنها می‌توان به حضور در مساجد، حسینیه‌ها و پایگاه‌های بسیج اشاره کرد که این اقدام در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت پذیرفته است.
 
حدادزاده یادآور شد: ایجاد واحد صلح و سازش و مشاوره حقوقی در وقت اداری در مجموعه دادگستری برای ارجاع دعاوی و شکایات قبل از ثبت از دیگر اقدامات دادگستری مهریز است که خوشبختانه با استقبال مردم مواجه شده است.
 
وی از تعیین تکلیف ۸۵ درصد پرونده‌های مسن و معوق در شهرستان مهریز خبر داد و گفت: این امر با کار جهادی قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان محقق شده است.
 
حدادزاده از ایجاد واحد صلح و سازش و مشاوره و تمرکز بر ارجاع دعاوی خانوادگی برای حفظ کیان خانواده خبر داد و اظهار داشت: طرح‌های دیگری از جمله دادگستری در محلات، قاضی مدرسه و … در راستای آگاهی بخشی به مردم به مرحله اجرا درآمده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..