تا پایان خرداد ماه؛

نمونه برداری استاندارد از واحدهای تولیدی به ۳۷۰۰ مورد رسید

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت: تا پایان خردادماه امسال ۳ هزار و ۷۸۷ مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای تولیدی، خدماتی و صنفی انجام شده است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا زارع بنادکوکی، در جلسه شورای معاونان استاندارد اظهار داشت: از مجموع ۳ هزار و ۷۸۷ بازرسی و نمونه برداری انجام شده، ۶۹۸ مورد مربوط به نمونه برداری از واحدهای تولیدی زیر پوشش استاندارد استان است و از ۲۸۴ مورد نیز بازرسی صورت گرفته است.

 
وی همچنین از پیگیری برای اجرای طرح طاها خبر داد و عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح در سال جاری ۲ هزار و ۸۰۵ مورد بازرسی و نمونه برداری از واحدهای صنفی سطح بازار استان انجام شده است.
 
زارع بنادکوکی بیان کرد: از مجموع آزمون‌های انجام شده روی نمونه‌های اخذ شده از واحدهای تولیدی و صنفی به منظور سنجش میزان ارزیابی انطباق کالاها با استانداردهای ملی مربوطه، ۹۷ مورد مغایرت مشاهده شده که اخطارهای لازم در این زمینه داده شد.
 
مدیرکل اداره استاندارد استان در توضیح طرح طاها اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس طرحی کشوری، علاوه بر بازرسی و نمونه برداری از خط تولید و انبار کارخانه‌ها، در قالب طرح طاها کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‌گیرند.
 
وی یادآور شد: در قالب این طرح ضروری است که نمونه کالاها شرایط انطباق با استاندارد ملی مربوطه را احراز کنند که در غیر این صورت مراتب اداری تذکر، اخطار، جمع آوری، توقیف و معرفی متخلفان به مراکز حقوقی و قضائی طبق قانون انجام می‌شود.
 
زارع بنادکوکی گفت: این طرح به منظور اطمینان خاطر شهروندان در خرید کالاها و خدمات انجام می‌شود بر این اساس از شهروندان درخواست می‌کنیم تا موارد غیر استاندارد را از طریق تلفن گویای ۱۵۱۷ با اداره کل استاندارد استان یزد در میان بگذارند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..