رئیس کل دادگستری استان یزد:

مدیران شایسته باید جایگزین مریدان وابسته شوند

رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر جوان‌گرایی و استفاده از جوانان انقلابی و ولایی در دستگاه قضا گفت: مدیران شایسته باید جایگزین مریدان وابسته شوند.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری،  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه یزد با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید بهشتی، معمار بزرگ دستگاه قضائی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب اظهار داشت: مظلومیت شهید بهشتی از آن جهت است که سخنان ناروا و افترا را از دوست و دشمن شنید اما خم به ابرو نیاورد و ظلم شخصی را تحمل کرد تا انسجام و وحدت اسلامی در دوران انقلاب حفظ شود.

 
وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی در عرصه علمی نیز بسیار مظلوم بود، افزود: شهید بهشتی را همه به عنوان مدیری موفق می‌شناسیم و جنبه‌های علمی این شهید به عنوان مجتهدی آگاه به اغلب علوم و دارای درجات علمی و معنوی بالا مغفول مانده است.
 
دهشیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قضا و قضاوت راهکاری برای برقراری عدل و عدالت در جامعه اسلامی است، عنوان کرد: از یک سو ستمدیدگان از ظلم و ظالم به این دستگاه امیدوار هستند از سوی دیگر زورداران و زورمداران از عدالت در خوف و هراس هستند.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد: اجرای عدالت و تأمین امنیت و بهداشت قضائی مهمترین مطالبه مردم از دستگاه قضاست که با آیت الله رئیسی، یکی از شاگردان مکتب دکتر بهشتی به عنوان رئیس قوه قضائیه، دوران تحول و حرکت جهادی در دستگاه قضائی آغاز شد.
 
دهشیری با اشاره به رویکردهای جدید دستگاه قضا در طول یک سال گذشته یادآور شد: تلاش شد با برنامه‌ای با عنوان سند تحول، برنامه‌های زمان بندی بلندمدت، میان مدت و درازمدت با ایجاد تغییر و تحول در سطوح مختلف قوه و با شناخت از ابر چالشهای دستگاه قضائی، اجرا شود.
 
وی با اشاره به اینکه کار جهادی در استان یزد نیز آغاز شد، عنوان کرد: ۱۱ هزار پرونده مسن که در دستگاه قضائی مانده بود، با کار جهادی قضات از آمار پرونده‌ها کسر شد و کاهش پرونده‌های مانده و مسن یعنی کاهش اطاله دادرسی و سرعت بخشی به دادرسی‌ها و رضایتمندی مردم از دستگاه قضائی که این مهم یکی از سیاست‌های دستگاه قضا است.
 
دهشیری، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را نیز از دغدغه‌های رئیس قوه قضائیه برشمرد و گفت: ایشان بر این اعتقاد هستند که زندان جای اراذل و اوباش و مجرمان خطرناک است نه افرادی که به دلیل جرایم سبک و جرایم مالی محکوم شده اند بنابراین باید با مجازات‌های جایگزین و جلوگیری از ورود این افراد به زندان‌ها، از تبعات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که زندان برای زندانی و خانواده او دارد، کاست.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد ادامه داد: جوان گرایی در دستگاه قضا نیز از رویکردهای مهم قوه قضائیه است و در این راستا از جوانان صالح، فاضل و انقلابی در مدیریت دستگاه قضائی استفاده شد.
 
وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم شاهد برون رفت از مشکلات فعلی دستگاه قضا باشیم باید به این جوانان اعتماد کنیم و خوشبختانه در یزد نیز این اتفاق افتاد و در بسیاری از مسئولیت‌ها جوانان جهادی، انقلابی، صالح، ولایی و فاضل به کار گرفته شدند.
 
دهشیری تاکید کرد: معتقدیم استفاده از مدیران شایسته به جای مریدان وابسته در دستگاه قضا و سایر بخش‌ها مؤثر است و رضایتمندی مردم و احقاق حقوق آنها را به دنبال دارد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..