نماینده تفت و میبد در مجلس تأکید کرد:

لزوم اجرای کامل طرح نظام ارجاع پزشک خانواده در کشور

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن کامل طرح نظام ارجاع پزشک خانواده گفت: اجرای طرح نظام ارجاع پزشک خانواده بسیاری از مشکلات حوزه درمان را رفع می‌کند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «سیدجلیل میرمحمدی» در نشست مجمع نمایندگان استان یزد با بیان این‌که هرچه درآمد دانشگاه علوم پزشکی کاهش پیدا کند به این معناست که خدمت در حوزه درمان دولتی در حال افزایش است، اظهار کرد: در مقابل هم هرچه درآمد در حوزه اختصاصی افزایش پیدا کند، به معنای کمتر شدن ارائه خدمات درمانی و پزشکی به مردم با تعرفه دولتی است.

 
وی افزود: در سیستم پزشکی هرچقدر اعتبارات به دانشگاه علوم پزشکی‌ها پرداخت نشود، به صورت مستقیم چوب آن در چشم مردم می‌رود و در بحث درمان با مشکل مواجه می‌شوند.
 
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سیستم اعتباری دانشگاه علوم پزشکی در حوزه درمان، دارو و بهداشت باید به طور ویژه اصلاح شود گفت: باید مدنظر داشته باشیم که این حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بحث اعتبارات آن را با جدیت دنبال کنیم.
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وضعیت فعلی دانشگاه علوم پزشکی به لحاظ درمانی خوب نیست، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دانشگاه در ماموریت‌های خود موفق باشد ضرورت دارد نگاه ویژه‌ای به آن داشته باشیم و به داد دانشگاه برسیم.
 
وی ادامه داد: امروز بخش عمده‌ای از طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی دانشگاه به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده و بسیاری از دانشکده‌ها تقریبا تعطیل هستند و دانشگاه مجبور شده از بانک وام بگیرد تا بتواند بخشی از این ماموریت‌ها را انجام دهد.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث کرونا و بیماری زایی آن سفارش های زیادی به جدی گرفتن آن می شود ولی باید در بحث زیانبار پساکرونا و یا تاثیر همین الان این بیماری در سیستم دانشگاه توجه داشته باشیم و باید کاری کنیم که دانشگاه بتواند به ماموریت های خودعمل کند.
 
میرمحمدی با بیان این‌که استان یزد در بحث کرونا خوب عمل کرد گفت: در حوزه بهداشت و درمان، عمده نگاه‌ها و درخواست‌ها در حوزه درمان است و کمتر به بحث بهداشت و پیشگیری توجه صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: نظام ارجاع پزشک خانواده یکی از مسائلی است که در طول سال‌های گذشته حرف‌های زیادی در ارتباط با آن زده شده و در صورتی که این طرح به صورت کامل اجرایی شود، بسیاری از مسائل بهداشتی و درمانی برطرف می‌شود.
 
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و به ویژه خانه‌های بهداشت به صورت ویژه با مشکل کمبود نیروی انسانی روبرو هستند و اگر می‌خواهیم مردم در روستاها بمانند، راهی نداریم که این مراکز را تقویت کنیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..