هشدار شدید پلیس فتا به عاملین انتشار شایعات

رئیس پلیس فتای استان یزد: با کاربرانی که اقدام به انتشار شایعه کنند با عنوان تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن نظم عمومی جامعه برخورد صورت خواهد گرفت.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ مرتضی ابوطالبی در خصوص این موضوع گفت: انتشار هرگونه اخبار کذب و خلاف واقع در فضای مجازی برابر قانون جرم بوده و شناسایی عاملین انتشار اینگونه اخبار به صورت جدی در دستور کار است که طی چند روز اخیر به ادمین چندین کانال تذکر شفاهی داده شده است

 
 
وی افزود: شایعات فضای مجازی با سوء استفاده از موضوعات روز سطح جامعه و با بهره گیری از جملات جذاب و اغواکننده بر افکار عمومی تأثیر گذاشته و اهداف خاص را دنبال و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود که بعضا در شبکه‌های اجتماعی و با هویت‌های کاذب اقدام به انتشار این اخبار می کنند.
 
 
 
ابوطالبی ادامه داد: کاربران تحت هیچ شرایطی به شایعات در شبکه‌های اجتماعی دامن نزده و اخبار و وقایع را عاقلانه به اشتراک بگذارند. همچنین دقت داشته باشند که اخبار را با هر موضوع و عنوان از منابع معتبر و صحیح دریافت و دنبال کنند.
 
 
 
وی خاطرنشان ساخت: کاربران حتما شواهد را چک کرده و منابعی که در آن‌ها نام نویسنده آمده است را بررسی کنند. نبود هیچ منبعی یا بی‌نام بودن نویسنده می‌تواند نشانه جعلی بودنِ خبر باشد.
 
 
 
رئیس پلیس فتا تأکید کرد: با این حال به دیگر اخبار و گزارش‌ها نیز توجه کنید، اینکه هیچ منبع دیگری آن خبر را گزارش نکرده می‌تواند نشانه جعلی بودن خبر باشد.
 
 
 
وی با اشاره به اینکه انتشار هر گونه اخبار کذب در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود، از شهروندان خواست: در صورت مواجهه با موارد مشابه و هر گونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به این پلیس اعلام دارند.
 
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..