تکمیل پروژه های بهداشت و درمان یزد نیازمند تخصیص سریع اعتبار است

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام این دانشگاه در استان یزد گفت: تکمیل این پروژه‎ها تا پایان سال نیازمند تخصیص سریع اعتبار است.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا وفائی نسب در نشست مجمع نمایندگان استان یزد که با موضوع بهداشت و سلامت برگزار شد، اظهار داشت: امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های بودجه‌ای و اعتباری دانشگاه است و متاسفانه شیوع کرونا بر این مشکل اضافه شد.

 
وی تصریح کرد: از ابتدای ورود این بیماری منحوس یک سری اعتباراتی را از خیرین و مقداری هم از دانشگاه دریافت کردیم و امسال هم اعتباراتی در نظر گرفته شده است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد خاطرنشان کرد: به دلیل دستور دولت ما حتی فرانشیز هم از بیماران کرونایی دریافت نکردیم و تقریبا ۲۳ میلیارد تومان صورتحساب وصول نشده بابت بستری و درمان سرپایی بیماران کرونایی داریم و پرداختی برای این بیماران تاکنون صفر است.
 
وفائی‌نسب افزود: یک سری هزینه‌هایی هم بابت کرونا به ما اضافه شد از جمله هزینه‌های تامین ماسک، دستکش، افزایش وسایل شست و شو و ضد عفونی به دانشگاه تحمیل شده است و در مجموع زمان شیوع کرونا نزدیک به ۱۳۵ میلیارد تومان هزینه و کاهش درآمد داشتیم.
 
وی در ارتباط با اعتبارات جاری دانشگاه عنوان کرد: در این بخش هم عددی برای ما در نظر گرفته شده از سوی دولت که با توجه به جذب جدید نیرو در اسفند سال گذشته، این رقم حتی کفاف دستمزد کارکنان و پرسنل را هم نمی‌دهد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با بیان اینکه در هر شهرستان استان پروژه‌های عمرانی در حال انجام است گفت: سال ۹۵ تفاهم نامه‌ای بین استاندار، رئیس دانشگاه و وزیر امضا شده که قرار شده ۵۰ درصد اعتبارات توسط وزارت، ۲۵ درصد توسط ما و ۲۵ درصد توسط استانداری پرداخت می‌شد که با مقداری تغییر سهم استانداری به ۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید.
 
وفائی نسب تصریح کرد: وزارت بهداشت پول را پرداخت کرد، ما از خیرین مقداری بیشتر پول گرفتیم ولی از طرف استانداری این پول را پرداخت نشد گفت: مصوب شده بود که ۱۱۶ میلیارد تومان ابتدای امسال برای این پروژه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی یزد اختصاص پیدا کند که هنوز با وجود گذشت سه ماه از سال، این اعتبارات محقق نشده است.
 
وی ادامه داد: اگر بخواهیم این پروژه‌ها را تا پایان امسال تکمیل کنیم باید اعتبارات زودتر به دانشگاه تحویل شود هرچند که به دلیل تورم و افزایش قیمت‌ها، این ۱۱۶ میلیارد تومان کفایت تکمیل پروژه‌ها را نمی‌کند.
 
محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) استان یزد هم در این نشست اظهار داشت: کار و فعالیت دانشگاه علوم پزشکی با هیچ اداره‌ای قابل مقایسه نیست و خدمات آن به صورت ویژه بر زندگی مردم تاثیر مستقیم می‌گذارد.
 
وی با بیان اینکه مباحث و حوزه کاری دانشگاه بسیار گسترده است خاطرنشان کرد: علاوه بر بحث درمان، در حوزه‌های پیشگیری و سلامت و بهداشت، حوزه غذا و دارو و مباحث مختلف اجتماعی این فعالیت‌ها بسیار گسترده است.
 
محمدرضا لطفی مشاور اجتماعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد هم در این نشست اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در حوزه بهداشت و درمان باید به آن توجه شود، تغییر مسیر و دید درمان محور است، الان از صد در صد سهم مردم، ۲۵ درصد در وزارت بهداشت است و ۷۵ درصد بقیه  مربوط به مباحث بین بخشی است.
 
وی با تاکید بر ضرورت افزایش توجه به حوزه پیشگیری تصریح کرد: باید سلامت را همه جانبه ببینیم و این ۷۵ درصد را هم مورد توجه قرار دهیم و نگاه کلانی به سلامت مردم داشته باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..