رئیس حوزه قضایی مروست مطرح کرد:

آموزش رکن اساسی کاهش جرایم/اجرای طرح قاضی مدرسه در تمام مدارس

رئیس حوزه قضایی مروست، آموزش را رکن اصلی در کاهش جرایم دانست و بر اهتمام در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز احمد زحمتکش در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش مروست به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: در موضوع کاهش وقوع جرایم و در زمینه ارتقا حقوق شهروندی زمانی موفق خواهیم بود که ابتدا آن را آموزش دهیم و سپس تمام تلاش و همت خود را برای عملی کردن آنها به کار ببریم.

 
وی عنوان کرد: اقدامات آموزش و پرورش همواره از حساسیت خاصی برخوردار است و تعامل با دستگاه قضا در زمینه راههای مقابله با جرم موجب افزایش آگاهی دانش آموزان و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه می‌شود.
 
زحمتکش از اجرای طرح قاضی مدرسه در تمامی مدارس شهر مروست خبر داد و عنوان کرد: با توجه به اجرای این طرح در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی و آگاهی نسبت به این مسائل، بسیار موفقیت آمیز و بازخورد مناسبی در دانش آموزان و اولیا داشته است.
 
وی در خصوص ضرورت آگاهی بخشی همه مردم به خصوص دانش آموزان و اولیا و مربیان از حقوق و تکالیف خود در جامعه اظهار داشت: رسالت فرهنگ سازی در کاهش جرایم این است که دانش آموزان به دلایل و موضوعات در زمینه جرایم مختلف در معرض ابتلاء به آن و قانون شکنی هستند که با آموزش و آگاهی بخشی به این بخش از جامعه می‌توان از تشکیل بسیاری از پرونده‌های جدید در دستگاه قضائی جلوگیری کرد.
 
رئیس حوزه قضائی مروست، تعلیم و تربیت را شغل انبیا دانست و تصریح کرد: آموزش و پرورش با داشتن ظرافت کار در تعلیم و تربیت از حساسیت ویژه ای برخوردار است و باید قدر فرصت‌های پیش روی خود را بداند و برای بهره گیری حداکثری از این فرصت‌ها تلاش مضاعف کند، و این مهم، نشان از جایگاه ویژه این عرصه در اجتماع است.
 
وی به نقش بی بدیل آموزش و پرورش در تربیت جوانان و کاهش جرایم تاکید کرد و ابراز داشت: سازمان آموزش و پرورش یکی از ارگان‌های مهم جامعه می‌باشد که بنیان اجتماع را تنظیم می‌کند که این نشان دهنده درجه بالای اهمیت این سازمان است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..