سیزدهمین جشنواره مردمی امام رضا (ع) در یزد برگزار می‌شود

دبیر جشنواره مردمی امام رضا (ع) استان یزد از آغاز این جشنواره خبر داد و گفت: سیزدهمین دوره جشنواره مردمی امام رضا (ع) به مدت ۱۰ روز برگزار می شود.

به گزارش یزدی نیوز سیدناصر حیدری در نشستی خبری با گرامیداشت ایام دهه کرامت و تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا، جشنواره مردمی امام رضا (ع) با شعار «به تو از دور سلام» برگزار می‌شود.

 
وی عنوان کرد: از سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا سالروز ولادت امام رضا (ع) به عنوان دهه کرامت معرفی شده که این جشنواره در این ایام با رویکردهای خانواده محوری، محله محوری، توجه به امر زیارت از راه دور و ارتباط با امام هشتم، بسیج ظرفیت‌های مردمی مشارکت فراگیر جوانان و گروه‌های مردمی، توجه به شعار سال، پوشش فراگیر مخاطب با هر گرایش و سلیقه و توجه خاص به محبان آسیب دیده برگزار می‌شود.
 
حیدری با اشاره به اینکه محوری‌ترین برنامه امسال نیز همانند سال‌های گذشته جشن بزرگ زیر سایه خورشید است، افزود: این جشن امسال در شب ولادت امام رضا (ع) و بدون حضور مردم برگزار می‌شود.
 
دبیر جشنواره مردم امام رضا (ع) استان یزد یادآور شد: این برنامه پنجشنبه ۱۲ تیرماه از ساعت ۲۱ از سیمای مرکز یزد و از جوار امامزاده سید جعفر (ع) پخش خواهد شد و امسال مردم از طریق تلویزیون می‌توانند بیننده این برنامه باشند.
 
حیدری گفت: این برنامه در سالهای گذشته بزرگترین اجتماع مذهبی و فرهنگی یزد بود و بالغ بر ۲۰ هزار نفر در این جشن بزرگ مذهبی شرکت می‌کردند اما امسال شرایط ناشی از کرونا سبب شد تا این جشن به شیوه دیگری برگزار شود.
 
وی با اشاره به اینکه هر سال چهار گروه از خادمان رضوی به استان یزد سفر می‌کردند، عنوان کرد: امسال دو گروه به استان سفر می‌کنند و تلاش می‌کنیم با رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی لازم، برنامه‌های این جشنواره به ویژه عیادت از بیماران و خانواده‌های شهدا را برگزار کنیم.
 
حیدری با اشاره به اینکه بسیاری از مردم در این ایام مشتاق زیارت امام هشتم هستند، افزود: متأسفانه شیوع کرونا شرایط کشور را تغییر داده بر این اساس تلاش می‌کنیم با فضاسازی شهری، دیوار نویسی یا جملات و روایات امام رضا (ع)، نصب پرچم امام رضا (ع) در خانه‌ها و … حال و هوایی شهر را امام رضایی کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در طول برگزاری جشنواره ۳۴۰ برنامه تدارک دیده شده بود، اظهار داشت: امسال ۱۴۰ برنامه تدارک دیده شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..