فرماندار مهریز تاکید کرد:

بهره‌گیری از از ظرفیت‌ فضای مجازی در برنامه‌های فراغتی تابستان

فرماندار مهریز با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در برنامه‌های فراغتی تابستان، اظهار کرد: باید به‌ جای اعمال محدودیت در استفاده از فضای مجازی، شیوه درست استفاده کردن از این فضا را به آحاد جامعه آموزش داد.

به گزارش یزدی نیوز«رضا زارع زاده» در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مهریز که با محوریت غنی سازی اوقات فراغت در فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به تهدیدات و فرصتهای استفاده از فضای مجازی، گفت: کلیه دستگاه‌های شهرستان گام موثری در جهت پیشبرد اهداف این کمیته در حوزه فضای مجازی و نحوه استفاده صحیح آن در ارائه خدمات و برنامه‌های فراغتی خود بردارند.

 
وی با بیان این‌ که به‌ جای اعمال محدودیت در استفاده جوانان از فضای مجازی باید شیوه درست استفاده کردن از این فضا را به آحاد جامعه آموزش داد، گفت: با اوج گیری ویروس کرونا در تابستان برنامه های فراغتی دستگاه های اجرایی باید با شکل جدید و متنوع و سازگار با ارائه در فضای مجازی طراحی شود.
 
فرماندار افزود: باید کلاس‌های آموزشی با هدف آشنایی خانواده‌ها و نسل جوان با فضای مجازی، معرفی آسیب‌ها، مزایا و ظرفیت‌های فضای مجازی و نیز آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و کاربران در شهرستان برگزار شود و سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و به ویژه جوانان و نوجوانان ارتقاء یابد و آموزش‌های صحیح در این زمینه توسط دستگاه‌های مربوطه ارائه شود.
 
زارعزاده در پایان نیز گفت: نسل جوان باید از استفاده‌ی صحیح ظرفیت‌های فضای مجازی مطلع و با چالش‌ها و مشکلات فراروی این فضا بیش از پیش آشنا شوند.
 
«علیرضا محمدی خرم دشتی» رئیس اداره ورزش و جوانان مهریز نیز در ادامه با اشاره به تاثیر بیشتر فضای مجازی، نارضایتی خانواده ها، آسیب اجتماعی، انزوای اجتماعی، اختلال در شکل گیری شخصیت را از عوامل تهدید فضای مجازی دانست.
 
 به نقل از روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز، این مسئول افزود: برقراری نظام مدیریت هماهنگ در حوزه فضای مجاری، نهادینه سازی فرهنگ استفاده از اینترنت، ایجاد نظام آموزشی مناسب و کاربردی برای بالا بردن سطح دانش و مهارت کاربران اینترنت و خانواده‌ها، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت‌های موجود شهرستان برای ساماندهی فضای مجازی و همچنین اجرای برنامه های هماهنگ، ظرفیت سازی در حوزه فضای مجازی با رویکرد بهره گیری مطلوب و طراحی و ارائه فعالیت‌های آموزشی دستگاه‌های اجرایی در فضای مجازی از ظرفیت‌ها از مهمترین اهداف این ستاد است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..