مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد:

۶۴نفر بخاطر ناتوانی پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های یزد گرفتارند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: در حال حاضر ۶۴ نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های استان یزد بسر می‌برند.

به گزارش یزدی نیوز اسلام افشون در نشستی خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: سال گذشته در مجموع ۳۱۵ پرونده جرایم مالی غیرعمد در استان یزد وجود داشت که زندانیان ۲۶۰ پرونده با برگزاری جلسات صبح و سازش و دریافت رضایت و پرداخت بخشی از دیون آزاد شدند.

 
وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ جشن گلریزان و ۱۳ طرح برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در استان اجرا شد، افزود: امسال نیز برای اولین بار در کشور به دلیل شیوع کرونا، جشن‌های گلریزان مجازی برگزار شد که در این جشن‌ها ۲۹۰ میلیون تومان جمع آوری شد.
 
افشون همچنین با اشاره به اجرای ۳۰ برنامه با عنوان ماه مهربانی عنوان کرد: در مجموع در ویژه برنامه ماه مهربانی و سه جشن مجازی گلریزان، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد جمع آوری شد.
 
وی بیان کرد: سال گذشته ۲۶۰ زندانی با محکومیت مالی ۱۰۷ میلیارد تومان با پرداخت مبلغ ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند که ۱۰۰ میلیارد تومان از رقم محکومیت آنها توسط کمیته صلح و سازش، گذشت رضایتمندانه اخذ شد.
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد یادآور شد: امسال نیز تاکنون ۵۷ زندانی جرایم مالی غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که برای آزادی آنها به ۱۲ میلیارد تومان نیاز بود اما ۱۱ میلیارد تومان از این مبلغ، گذشت رضایتمندانه اخذ شد.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر در زندان‌های استان یزد ۱۷۰ محکوم مالی داریم که ۹ نفر از آنها بدهکاران دیه، پنج نفر بدهکاران دیه در کارگاه‌ها، سه نفر بدهکاران جرایم شبه عمد، ۱۵۴ نفر بدهکاران حقوقی نظیر چک‌های برگشتی غیر کلاهبرداری و ضمانت، ۶۲ نفر مهریه و دو نفر بدهکاران نفقه هستند که برای آزادی آنها به ۱۶۵ میلیارد تومان نیاز است.
 
افشون تصریح کرد: بدهی تمام مددجویان جرایم مالی غیرعمد استان یزد بالای ۳۰ میلیون تومان است و بدهی زیر این میزان با تدابیر اتخاذ شده به سرعت از زندان آزاد می‌شوند.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..