مدیرکل استاندارد استان یزد خواستار شد:

یزد صنعتی نیازمند توسعه استاندارد/لزوم راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع

مدیرکل استاندارد استان یزد با بیان اینکه یزد چهارمین استان صنعتی کشور و قطب تولید محصولاتی نظیر کاشی و سرامیک است، گفت: استانی با چنین ظرفیت‌هایی نیازمند توسعه ادارات استاندارد است.

به گزارش یزدی نیوزمحمدرضا زارع بنادکوکی  در نشست مشترک سه نماینده مردم استان یزد در مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: از آنجا که یزد چهارمین استان صنعتی کشور است، وجود دوایر قوی، توانمند و درخور این جایگاه، مورد نیاز استان است.

 
وی افزود: ضرورت توسعه اداره کل استاندارد استان یزد با توجه به جایگاه صنعتی این منطقه در کشور و مأموریت‌های محوله مشهود است و با توجه به پراکندگی جغرافیایی این استان، تکمیل و راه اندازی دوایر شهرستانی طی برنامه‌ای دو ساله مورد انتظار است.
 
زارع بنادکوکی ادامه داد: با توجه به اینکه استان یزد قطب صنعت کاشی و سرامیک در کشور است، به منظور ارزیابی و ارتقا این محصولات با هدف توسعه صادرات پایدار، راه اندازی آزمایشگاه مرجع در این زمینه بسیار ضروری است.
 
تصویب قوانین مغایر با توسعه نظام استاندارد چالش جدی سازمان ملی استاندارد است
 
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این دیدار با اشاره به قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد گفت: این قانون وزین با تلاش و مساعی ارزشمند نمایندگان مجلس دهم به نتیجه رسید که ضمن ارتقای جایگاه سازمان، باعث شد تا مسئولیت‌ها و وظایف استاندارد در سطح گسترده‌تری در کشور افزایش یابد.
 
نیره پیروزبخت ادامه داد: سازمان ملی استاندارد ایران یک مجموعه فرابخشی، حاکمیتی و نظارتی است، از این رو همکاری نمایندگان این دوره برای ارتقای سطح کیفیت و سلامتی در جامعه مورد انتظار است، ضمن اینکه تصویب آن دسته از قوانین که در تعارض با قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد باشد، چالشی برای این سازمان محسوب می‌شود.
 
شعبه پژوهشگاه استاندارد در حوزه صنایع ساختمانی در یزد ایجاد شود
 
نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره بر اهمیت تقویت استاندارد در استان یزد که چهارمین قطب صنعتی کشور محسوب می‌شود، تاکید کردند و خواستار تلاش در مسیر ارتقا بخشیدن به کیفیت محصولات صادراتی شدند.
 
وکلای مردم استان در این نشست، ضمن تأیید ایده‌های مدیرکل استاندارد یزد در جهت توسعه استاندارد استان، حمایت‌های بیش از پیش سازمان ملی استاندارد ایران را در شکل گیری نهادهای پشتیبان و ایجاد شعبه پژوهشگاه استاندارد در حوزه صنایع ساختمانی را خواستار شدند.
 
 این نشست با حضور محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر، سیدجلیل میرمحمدی نماینده تفت و میبد و محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در سازمان مرکزی استاندارد برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..