رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد:

یزد پارسال ۱۱ درصد مازاد عملکرد درآمد داشت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد از ۱۱ درصد مازاد عملکردی درآمدهای استان در سال گذشته خبر داد و گفت: درامد استان از محل تحقق وصول یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت ناشی از آنها به استان با وجود تمام تلاش‌ها تنها ۲۱ درصد محقق شده است.

به گزارش یزدی نیوز«سید مجتبی حسینی پور» مجموع درآمد استان در سال ۱۳۹۸ را برابر ۲۵ هزار و ۷۷۶ میلیارد ریال عنوان کرد که در مقایسه با درآمد پیش بینی شده برای این سال، حدود ۱۱ درصد مازاد عملکرد داشته است.

 
وی عمده ترین دلیل این امر را شناسایی مودیان مالیاتی و کاهش فرار مالیاتی در استان ذکر کرد و افزود: ۹۴ درصد درآمد استان مربوط به درآمدهای مالیاتی بوده و این درآمد نسبت به رقم مصوب ۲۶ درصد افزایش نشان داده است.
 
رییس ستاد درآمد استان خاطرنشان کرد: درآمدهای مالیاتی سهمی برابر ۸۳ درصد در ارقام ابلاغی به استان داشته است و مقایسه این ارقام نشام می‌دهد عملکرد ناکافی در برخی از ردیف‌های درآمدی، توسط درآمدهای مالیاتی جبران شده است.
 
وی گفت: با وجود تمام تلاش‌ها در خصوص تحقق وصول یک درصد فروش معادن برای جبران خسارت ناشی از آن (ردیف درآمدی جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم) این ردیف کمتر از ۲۱ درصد عملکرد داشته است.
 
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود: با وجود سهم بیش از ۱۲ درصدی در ارقام مصوب مرتبط با وصول یک درصد فروش معادن، تنها ۲.۳ درصد از درآمد محقق شده استان را این ردیف به خود اختصاص داده است.
 
وی عملکرد ردیف مربوط به جرائم رانندگی را حدود ۶۶ درصد و سایر ردیف‌های درآمدی(بدون مالیات و جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ ) را حدود ۸۷ درصد اعلام کرد.
 
 به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد، حسینی‌پور در پایان نیز عنوان کرد: در کنار درآمدهای عمومی استان، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل بهزیستی استان در سال ۹۸ دارای درآمدهای اختصاصی بوده‌اند که در مجموع ۶۲ درصد عملکرد داشته‌اند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..