مدیر کل ورزش و جوانان یزد:

تاکنون هیچ ورزشکار سازمان یافته‌ای در یزد کرونا نگرفته است

مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ کدام از ورزشکاران سازمان یافته این استان که تعدادشان قریب ۷۵ هزار نفر است به بیماری کرونا مبتلا نشده‌اند.

به گزارش یزدی نیوز«مسعود شریعتی» ضمن بیان این که استان یزد در سال جاری قریب ۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته‌های مختلف ورزشی دارد، گفت: خوشبختانه در بین ورزشکاران سازمان یافته در استان تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است و امیدواریم همچنان شاهد این روند در استان باشیم.

 
وی در این رابطه یاداور شد: البته مواردی از ابتلا به این بیماری در بخش مدیران باشگاه‌های ورزشی و برخی دست اندرکاران حواشی ورزش گزارش شده که خوشبختانه در این رابطه نیز آمارها در حد بسیار پایینی بوده است.
 
شریعتی در ادامه با اشاره به نظارت بازرسان این اداره کل بر فعالیت ۶۰۰ باشگاه ورزشی استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا، اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا در استان اغلب باشگاه‌های ورزشی استان فعالیت خود را متوقف کردند و در این میان تنها ۲۰ تا ۲۵ باشگاه بنا بر دلایل مختلفی مانند آگاهی نداشتن مورد تذکر بازرسان اداره کل قرار گرفته و سپس فعالیتشان را متوقف کردند و فقط یک مورد از آنها به نیروی انتظامی جهت برخورد قانونی معرفی شد.
 
وی با اشاره به آغاز فعالیت برخی باشگاه‌های ورزشی با بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا در استان، خاطرنشان کرد: با توجه به نظارت‌های هیات پزشکی ورزشی از قبل بر روند فعالیت باشگاه‌ها در زمینه مصرف مکمل‌های ورزشی و رعایت اصول اولیه حفظ سلامت جسم و روح ورزشکاران، این نظارت‌ها هم‌اکنون نیز براساس آیین‌نامه‌های ابلاغی وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشکی ورزشی در کنار مصوبات ستاد مقابله با کرونا در حال انجام است و تمام تلاش ما بر این است که باشگاه‌های ورزشی که باید مکانی برای ترویج و پیام‌آوری سلامت مردم باشد به مکانی که می‌تواند منجر به گسترش بیماری کرونا شود، تبدیل نگردد لذا با حساسیت بیشتری در این رابطه نظارت‌ها صورت می‌گیرد.
 
این مسئول متذکر شد: در حال حاضر باشگاه‌های ورزشی مجاز استان براساس تصمیم ستاد ملی و استانی با یک چهارم ظرفیت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در حال فعالیت هستند و با حساسیت دوچندان تحت نظارت بازرسان هستند.
 
وی در رابطه با رشته‌های ورزشی‌ مانند شنا و رشته‌هایی که ورزشکاران در تماس‌های بدنی هستند، گفت: فعالیت این رشته‌ها در مناطق سفید بلامانع است ولی برای مناطق زرد دستورالعمل‌هایی در حال آماده شدن است که به زودی ابلاغ می‌شود و برای مناطق قرمز نیز در صورت اعلام، ابلاغ خواهد شد.
 
شریعتی در پایان با اشاره به آغاز تمرینات و فعالیت باشگاه‌های لیگ برتری استان مانند شهید قندی، گلساپوش و پیشگامان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تاییدیه پزشکی ورزشی، یادآور شد: دست‌اندرکاران باشگاه‌ها حتما باید برای شروع فعالیت در باشگاه‌ها تست کرونا بدهند و در طول فعالیت باشگاه‌ها نیز در صورت مشاهده حتی یک مورد بیماری باید نسبت به گندزدایی و ضدعفونی باشگاه اقدام شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..