سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد تاکید کرد:

لزوم تداوم فرهنگ سازی رسانه‌ها در مدیریت مصرف آب/ افزایش ۱۶ درصدی تعرفه آب‌بهای مشترکین پر‌مصرف

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه تعرفه آب‌بهای مشترکین پر مصرف نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است، بر ضرورت تداوم فرهنگ سازی رسانه‌ها در رابطه با مدیریت مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز"محمد فاتحی" سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان روز یکشنبه یکم تیرماه در نشست خبری آنلاین با اهالی رسانه که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد، ا‌ظهار کرد: تعرفه آب بها برای مشترکان کم مصرف نسبت به سال گذشته ۷ درصد و برای مشترکین پرمصرف ۱۶ درصد افزایش یافته است. فا‌تحی با بیان اینکه مصرف آب در استان رو به افزایش است، ‌بر ضرورت تداوم فرهنگ سازی رسانه‌های استان و صدا و سیما در رابطه با مدیریت مصرف آب تاکید کرد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ادامه داد: تمام تلاش خود را انجام می دهیم که مجبور به ‌جیره بندی و قطع آب نشویم و در این رابطه نیازمند همراهی شهروندان هستیم.
وی افزود در سفر رئیس جمهوری به استان ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب آشامیدنی اختصاص داده شد.
فاتحی خاطرنشان‌کرد: شبکه جمع آوری فاضلاب برای تامین آب مورد نیاز به فضای سبز و مصارف بر‌خی واحدهای تولیدی در شهرهای اردکان، مهریز، ‌میبد، ‌‌ابرکوه و بافق درحال اجراست و این پروژه در بقیه شهرستان‌ها نیز در آینده ای نزدیک انجام می شود. سرپرست شرکت آبفا یزد با اشاره به گرمی هوا در تابستان، ‌گفت: ‌در این فصل مصرف آب کولرها افزایش می‌یابد بنابراین از مردم استان می‌خواهیم نسبت به نصب سایه‌بان اقدام کنند.
وی ادامه داد: نصب سایه‌بان نزدیک به ۸۰ درصد بازدهی کولرهای آبی را افزایش می دهد و مقدار قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی می شود.
فاتحی در پایان سخنان خود از راه اندازی ایستگاه برداشت آب در برخی از شهرستان های استان ازجمله ۲۲ مورد در اردکان، ۳۵ ‌مورد در میبد و دو ایستگاه در شهر یزد برای تامین آب با کیفیت خبر داد.
 
★‌خبرنگار: مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..