تعداد داروخانه‌های استان بیش از استاندارد کشوری

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد از فعالیت بیش از ۲۰۰ داروخانه در سطح استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر مصدق گفت: در کلیه شهرستان‌های استان و در بسیاری از روستا‌ها از نظر تعداد داروخانه به حد اشباع رسیده ایم و حتی در برخی از شهرستان‌ها با توجه به جمعیت، بیشتر از نیاز داروخانه داریم.

 
وی ادامه داد: با توجه به تاسیس دانشکده‌ داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی یزد و همچنین ایجاد بازار کار برای فارغ التحصیلان این رشته، مجوزی از وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو برای افراد حقوقی صادر نمی‌شود.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: متقاضیان تاسیس داروخانه می‌توانند به سامانه مدیریت امور داروخانه‌ها مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.
 
مصدق تأکید کرد: در صورت وجود چند متقاضی واجدالشرایط برای تاسیس داروخانه در یک منطقه، اولویت تاسیس با فردی است که در زمان استعلام دانشگاه امتیاز بیشتری کسب کرده است.
 
وی خاطر نشان کرد: در استان بیش از ۲۰۰ داروخانه مشغول به فعالیت هستند و بیش از ۱۰۰ نفر در نوبت دریافت مجوز هستند که مسلما با توجه به ضریب جمعیت، در حال حاضر امکان دادن مجوز در استان به این افراد ممکن نیست.
 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد یاداور شد: با توجه به سیاست‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای تامین دارو‌های کمیاب و دارو‌های بیماران خاص، مجوز تاسیس یک داروخانه هلال احمر در مراکز استان‌ها صادر شده و استان یزد در این مورد کمبودی ندارد.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..