رف‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی یزد آغاز شد

رئیس اداره کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از آغاز فرایند رف‌خوانی در کتابخانه‌های این استان به منظور نظم‌دهی و به‌روزرسانی آمار و اطلاعات منابع موجود و همسانی آنها با اطلاعات نرم‌افزار سامانه مدیریت کتابخانه خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«احسان عابدی» در این خصوص گفت: عملیات رف‌خوانی کتاب‌ها برای کنترل موجودی مجموعه، پویایی و روزآمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده، امری ضروری است که به صورت دوره‌ای و سراسری در تمام کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود.

 
‌وی افزود: کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در هفته آخر خردادماه و هفته اول تیرماه به رف‌خوانی مشغول هستند تا کتابخانه‌ها با تمام توان و ظرفیت خود پذیرای حضور اعضای کتابخانه‌ها از ابتدای تیرماه و همزمان با بازگشایی مجدد کتابخانه‌ها باشند.
 
این مسئول همچنین تصریح کرد: روند رف‌خوانی در کتابخانه‌های استان بر اساس تعداد منابع و نیروی شاغل در هر کتابخانه، بین دو تا هفت روز به طول خواهد انجامید و امیدواریم این فرایند تا پیش از بازگشایی کامل کتابخانه در هفته آینده، در بیشتر کتابخانه‌های عمومی استان به اتمام برسد تا خدمات امانت کتاب در کتابخانه‌ها فعال شود.
 
 به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، عابدی در پایان ‌یادآور شد: در حال حاضر یک میلیون و ۶۸۰ هزار نسخه کتاب در ۹۹ باب کتابخانه عمومی نهادی استان یزد در اختیار اعضا و مراجعان قرار دارد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..