نصب پنجمین تندیس در میبد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: از تندیس مرد سفالگر به عنوان پنجمین تندیس در میدان سفالگران میبد رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز فاطمی در مراسم رونمایی از این تندیس گفت: حرکت خوبی در المان سازی فرهنگی و نماد‌های شهری در میبد آغاز شده است و مطمئنا استفاده از تصاویر هنرمندان و تندیس‌هایی در حوزه صنایع دستی و حوزه‌های فرهنگی اقدام ارزشمندی به شمار می‌آید.

 
وی این مساله را حمایت آشکار از حوزه صنایع دستی خواند و افزود: وقتی که به محوطه‌های صنایع دستی ورود پیدا می‌کنیم این تندیس‌ها به معرفی ظرفیت‌های میبد در حوزه سفال کمک می‌کند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این تندیس‌ها را نماد شهری ماندگار توصیف کرد و اظهار داشت: میبد در سال‌های اخیر در زمینه فعالیت‌های حوزه صنایع دستی تحول خوبی داشته و ۲ سال پیش به عنوان شهرجهانی زیلو شناخته شد.
 
وی میبد را شهر سفال و سرامیک عنوان کرد و ادامه داد: رونمایی از این تندیس‌ها در میبد ادامه دارد و تندیس بعدی در حوزه هنرصنعت زیلو خواهد بود. امیدواریم نام میبد به عنوان شهر سفال و سرامیک بلند آوازه بماند.
 
شهردار میبد هم گفت: شورا و شهرداری میبد با هدف معرفی هنر صنعت سفال در میبد و قدردانی از هنرمندانی که سال‌های سال برای معرفی این هنرصنعت تلاش کردند این تندیس را در میدان ورودی بازار صنایع دستی رونمایی کرد.
 
نقوی افزود: شهرداری برای این تندیس‌ها مجموعا چهار میلیارد ریال هزینه کرده است تا هنرصنع سفال میبد را بهتر از گذشته درعرصه ملی و جهانی به مسافران و گردشگران معرفی کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..