امام جمعه یزد:

روحانیت و ائمه جماعات مساجد به مقوله تربیت ورود کنند

امام جمعه یزد با بیان اینکه امروز گرفتار یک سیستم آموزشی غلط هستیم، گفت: لازم است روحانیت و ائمه جماعات به مقوله تربیت ورود کنند.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری،  در دیدار با کارکنان تبلیغات اسلامی استان یزد به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی که با حضور معاون فرهنگی این سازمان برگزار شد، با اشاره به تاکیداتی که اهل بیت (ع) در مورد ادب داشته‌اند، اظهار داشت: یکی از سیره‌های امام راحل ادب ایشان در برابر خداوند متعال بود.

 
وی افزود: ادب معاشرت و ادب برخورد در زندگی بسیار کارساز است و باید آن را مدنظر قرار دهیم زیرا این مهم در کارهای تبلیغی نیز بسیار مورد توجه مردم است.
 
ناصری ادامه داد: ادبی که باید از آن درس بگیریم و برخورد با مردم را بر اساس آن انجام دهیم، ادبی است که امام راحل در مقابل افراد مختلف رعایت می‌کرد و برای هر چیزی آدابی داشت.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت تربیت در مدارس عنوان کرد: امروز ما گرفتار یک سیستم آموزشی غلط هستیم و تا این موضوع را حل نکنیم، مشکل جوانان ما حل نمی‌شود.
 
ناصری بیان کرد: یکی از راه حل های رفع مشکلات سیستم آموزشی این است که روحانیت و ائمه جماعات مساجد در مقوله تربیت ورود کنند و در این زمینه برنامه داشته باشند تا هم مساجد از حضور جوانان پر شود و هم به مقوله تربیت به درستی پرداخته شود.
 
وی با اشاره به راه اندازی مدارس صدرا توسط سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: یکی از مهمترین مأموریت‌های این سازمان، تربیت این دانش آموزان و به سرانجام رساندن آنهاست.
 
ناصری عنوان کرد: دشمن جوانان ما را به استفاده از ابزار فضای مجازی به سمت خود جذب کرده و اگر آنها را هدایت نکنیم، ضرور و زیان ناشی از آن جبران ناپذیر خواهد بود و خوب است که سازمان تبلیغات در این زمینه برنامه داشته باشد.
 
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد پیر شدن جمعیت شیعه در کشور و استان یزد عنوان کرد: یکی از آرزوهای دشمن، کاهش جمعیت شیعه است که لازم است در این زمینه چاره اندیشی شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..