رئیس کل دادگستری استان یزد:

جایگزینی مدیران شایسته بجای مدیران وابسته مشکلات قضا را حل می‌کند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: اگر مدیران شایسته جایگزین مدیران وابسته شوند، بسیاری از مشکلات دستگاه قضا حل خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوز غلامعلی دهشیری، در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه با اشاره به اینکه مشکلات موجود در جامعه از جمله گرانی و فاصله طبقاتی، برخی تخلفات و جرایم را افزایش داده است، اظهار داشت: اگر این مشکلات حل شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مهار خواهد شد.

 
وی، رفع مشکلات را در گروه تدبیر مدیران شایسته دانست و افزود: اگر مدیران شایسته جایگزین مدیران وابسته شوند، بسیاری از مشکلات دستگاه قضا نیز حل خواهد شد.
 
دهشیری با اشاره به جرایم خشن که در استان به وقوع می‌پیوندد، عنوان کرد: در مورد این جرایم هیچ مماشاتی با هیچکس نخواهیم داشت و به هیچ وجه تخفیفی در مجازات این نوع جرایم قائل نخواهیم شد.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: از تیرماه سال گذشته تاکنون ۴۲ هزار و ۴۷۴ فقره پرونده وارد سیستم قضائی استان یزد شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۲.۶ درصدی مواجه بوده است.
 
وی با بیان اینکه با کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضائی، رسیدگی به پرونده‌های مهم تسریع می‌شود، افزود: مانده پرونده‌ها تا امروز ۹ هزار و ۹۸۰ مورد بوده است.
 
دهشیری از ابلاغ الکترونیک به عنوان یکی از خدمات مهم دستگاه قضا به مراجعان یاد کرد و گفت: تسریع در خدمات اوراق قضائی بدون نفوذ عامل انسانی از مهمترین دستاوردهای ابلاغ الکترونیک است و تاکنون ۳۲ درصد مردم استان یزد در سامانه ثنا که به همین منظور طراحی شده، ثبت نام کرده‌اند.
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد اوراق قضائی استان یزد از طریق سامانه الکترونیک ابلاغ می‌شود و از زمان اجرای طرح تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۲۳۵ هزار ابلاغ الکترونیکی صادر شده است.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود، سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص عادی و ضرب و جرح عمدی را سه اتهام اول استان برشمرد و گفت: سه خواسته اصلی در دعاوی حقوقی نیز مطالبه وجه، مطالبه وجه چک و اعسار از پرداخت است.
 
دهشیری در بخش دیگری از سخنان خود از رفع تصرف ۱۹۶.۸ هکتار از اراضی مرتبط با مسکن و شهرسازی در طول یک سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: ارزش این اراضی بالغ بر ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده است.
 
وی در این نشست همچنین به تشریح طرح‌های اجرا شده از سوی دستگاه قضائی استان یزد پرداخت و افزود: طرح صیانت و سلامت اداری و قضائی از مهمترین طرح‌هایی است که در راستای مقابله با فساد اجرا می‌شود.
 
دهشیری ادامه داد: ۱۵۸ هزار نفر ساعت دوره برای قضات، کارکنان، کارآموزان و حتی کارکنان شوراهای حل اختلاف برگزار شده ضمن اینکه طرح قاضی معین نیز در یزد به اجرا درآمده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..