دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر یزد:

اصلاح قوانین از ضرورت‌های مبارزه با قاچاق مواد مخدر است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد با بیان این که در سال گذشته افزون بر ۴۵ تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است، از افزایش ۴۰ درصدی میزان کشفیات در استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمصطفی کرباسی»  در نشست خبری دبیر و روسای کمیته های تخصصی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد با اشاره به دستاوردهای استان در این حوزه اظهار کرد: اصلاح قوانین یکی از ضرورت‌های اجرایی برای مقابله جدی علیه قاچاق مواد مخدر است.

 
وی با بیان این‌که سود مالی یکی از مهمترین دلایل قاچاق مواد مخدر در نقاط مختلف جهان است،‌افزود: مجریان باید با ابزار قانون کمر اقتصادی قاچاقچیان را شکسته و مانع فعالیت آنها شوند.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد در ادامه با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در این استان، گفت: رشد کشفیات انواع مواد مخدر در کشور ۲۰ درصد بوده و این آمار در استان یزد ۴۰ درصد ثبت شده است.
 
کرباسی با بیان این‌که کشفیات مواد مخدر توسط نیروهای انتظامی، بسیج و سربازان گمنام امام زمان(ع) بدست آمده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۴۵ تن و ۳۰۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان یزد کشف و ضبط شد.
 
این مسئول با اشاره به این موضوع که مخدر بودن ماده‌های مختلف به حکم قضایی و دستور قانونی نیاز دارد، خاطرنشان کرد:‌ ناس از جمله مواد مضر برای سلامتی انسان است که مخدر محسوب نشده ولی به دستور قضایی از تمام مراکز عرضه در استان جمع آوری می‌شود.
 
وی تریاک، حشیش، شیشه و هروئین را به ترتیب اولویت مصرف معتادین در جامعه دانست و بیان کرد: اجرای طرح‌های مستمر در حوزه کاهش مصرف مواد مخدر از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار این ستاد در استان یزد است.
 
سرهنگ «محمدرضا هاشمی‌فرد» رئیس مقابله با عرضه مواد مخدر در یزد نیز افزایش ۳۹ درصدی انواع کشفیات مواد مخدر در این استان از جمله دستاوردهای مهم فرماندهی انتظامی در این حوزه جغرافیایی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته میزان دستگیری مجرمین در استان یزد ۸.۵ درصد افزایش یافته است.
 
وی با بیان این که در سال گذشته ۴۱ تن انواع مواد مخدر فقط توسط نیروی انتظامی در استان یزد کشف شده است، افزود:‌ ۳۹ درصد این کشفیات در محورهای مواصلاتی و کویری انجام شده است.
 
جانشین فرمانده انتظامی استان یزد در ادامه اجرای ۱۰۳۴ طرح پاکسازی نقاط آلوده و پاکسازی پیرامون مدارس را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: در این عملیات های پلیسی ۴ هزار و ۷۱ نفر دستگیر شدند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..