بی سامانی در مدیریت مساجد مهریز

امام جمعه مهریز تهیه بانک اطلاعات مساجد و تشکیل هیات امنای مساجد شهرستان مهریز را خواستار شد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه مهریز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: وجود هیات امنا برای انجام وظایف مختلف در مساجد شهرستان موضوع مهمی است و با وجود اهمیت، بیشتر این فضا‌های فرهنگی انقلاب بدون تشکل فعالیت دارد که باید هرچه زودتر نسبت به تعیین اعضا و افزایش فعالیت‌ها اقدام شود.

 
محی الدینی با تاکید به تهیه بانک اطلاعات مساجد شهرستان افزود: برای هر مسجد یک شناسنامه جداگانه‌ای تهیه شود به طوری که تمام اطلاعات مسجد از جمله مساحت و سبک معماری اسلامی -ایرانی مسجد، مشخصات هیات امنای مسجد، کار کرد مسجد، تجهیزات عمده مسجد، بیمه مساجد و دیگر موارد لازم و ضروری تهیه و در این شناسنامه قرار داده شود.
 
 رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز همچنین به ضرورت نظارت جدی به عملکرد مساجد در خصوص جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نحوه صرف آن در چارچوب مقررات به عنوان یک موضوع مهم از سوی هیات امنای مساجد اشاره کرد.
فرماندار مهریزهم گفت: باید با برنامه‌ریزی درست از ظرفیت مساجد به نحوی که در طراز نظام و انقلاب اسلامی است استفاده کرد، هم‌اکنون از این فضا‌ها به نحو مناسب بهره‌برداری نمی‌شود.
 
رضا زارع‌زاده افزود: مسجدی در طراز انقلاب اسلامی است که علاوه بر توجه به مسائل مذهبی و برگزاری مناسبت‌ها، همواره آمادگی ارائه خدمات به مردم و جوانان را داشته باشد.
 
زارعزاده فرماندار مهریز به کم کاری در انتخاب برخی هیئت امنای مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: از ظرفیت‌های بعضی از مساجد، آن طورکه باید و شاید استفاده نمی‌شود و هیئت امنای بعضی از مساجد در شهرستان رها شده و توجهی به آن‌ها نمی‌شود گرچه در یکسال گذشته چندین بار تذکر دادیم، ولی نتیجه نداشته است.
 
رئیس اداره اوقاف شهرستان مهریزهم گفت: شهرستان مهریز بیش از ۳۰۰ مسجد دارد که از این تعداد ۱۴۰ مسجد فعال می‌باشد.
 
سیدی افزود: حدود ۶۶ مسجد دارای هیئت امنا بوده یعنی بیش از نیمی از مساجد مهریز فاقد هیئت امناست.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..