استاندار یزد:

حرکت رو به جلویی برای مبارزه با مواد مخدر دیده نمی شود

‌استاندار یزد گفت: با وجود تمام تلاش‌ها و زحمات حرکت رو به جلویی در حوزه مبارزه با مواد مخدر مشاهده نمی‌شود و برنامه‌ها در راستای تثبیت وضعیت موجود است.

به گزارش یزدی نیوز محمد علی طالبی،  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، گفت: در جریان مبارزه با مواد مخدر، جان‌های ارزشمندی را در میان نیروهای امنیتی و انتظامی از دست داده‌ایم.

 
استاندار یزد ادامه داد: از طرف دیگر سرمایه‌های انسانی بسیاری به دلیل اعتیاد به انواع مواد مخدر از دست رفت و این موارد لزوم توجه بیشتر به حوزه مبارزه با مواد مخدر را نشان می‌دهد.
 
طالبی با بیان اینکه در سال‌های گذشته، خسارت‌های جبران ناپذیر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را به دلیل افزایش مصرف مواد مخدر داشتیم، افزود: اما متأسفانه توجه مناسبی به ابعاد مختلف این خسارت‌ها انجام نشده است.
 
وی با اشاره به اینکه اگر برنامه ریزی های امروز را با ده سال گذشته مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم تغییر چندانی نداشته است، خاطرنشان کرد: با وجود تمام تلاش‌ها و زحمات، برنامه‌ها در راستای تثبیت وضعیت موجود بوده است و حرکت رو به جلویی دیده نمی‌شود.
 
استاندار یزد گفت: لازم است از برنامه‌های روتین فاصله بگیریم زیرا این برنامه‌ها ناکارآمدی خود را نشان داده‌اند و وقت آن است در کشور اقدامات ویژه و متفاوتی انجام شود.
 
طالبی افزود: در آینده با پیچیده‌تر شدن شرایط، تبعات اعتیاد پررنگ‌تر می‌شود و باید برنامه‌ای مدون برای کاهش این تبعات تدوین شود.
 
وی با اشاره به ضرورت روشنگری در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: فرمانداران استان از ظرفیت تریبون‌های عمومی از جمله نماز جمعه و جماعات برای تدوین برنامه‌ها و روشنگری در زمینه مبارزه با مواد مخدر استفاده کنند.
 
استاندار یزد از صدا و سیما و رسانه‌های استان خواست تا در هفته مبارزه با مواد مخدر و به منظور پوشش برنامه‌های مختلف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، همکاری‌های لازم را داشته باشند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..