بافت‌های فرسوده برای ابرکوهی‌ها دردسرساز شد

فرمانده انتظامی شهرستان ابرکوه با اشاره به افزایش بیش از ۷۰ درصدی کشفیات و دستگیری‌ها در حوزه مواد مخدر این شهرستان طی سه‌ ماهه ابتدایی امسال، معضل اصلی در مقوله مبارزه با مواد مخدر در ابرکوه را مربوط به غیربومی‌ها و بافت فرسوده و رها شده در این شهر خواند.

به گزارش یزدی نیوزسرهنگ «سعید زینلی»در جلسه مبارزه با مواد مخدر شهرستان ابرکوه، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان کشفیات و دستگیری توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل به ترتیب ۷۲ و ۷۰ درصد و میزان تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضایی ۱۳ درصد افزایش داشته است.

 
وی به اجرای ۱۳ طرح پاک‌سازی نقاط آلوده در شهرستان و هفت طرح کنترل محورهای مواصلاتی اشاره کرد و افزود: بخش عمده کشفیات مربوط به محورهای مواصلاتی است که در سطح کلان معمولاً از استان‌های جنوب شرق به سمت استان‌های مرکز و شمال غرب حمل می‌شود.
 
فرمانده انتظامی ابرکوه خاطرنشان کرد: بافت فرسوده و تخریب شده که قابل سکونت نبوده یا افراد کهنسال در آن ساکن هستند، به محل امنی برای معتادان، خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر تبدیل شده است.
 
وی با تأکید بر این که کوچه‌های خلوت و تاریک این بافت محلی امن جهت ارتکاب جرم به ویژه برای سارقین و معتادان است، ادامه داد: در این‌گونه مناطق اگر مردم خودشان بخواهند، خانه‌ها را مرمت و  بازسازی کنند با مقاومت میراث مواجه شده و از سوی دیگر خود میراث فرهنگی نیز بودجه‌ای برای ساماندهی یا حصار کشی این مناطق ندارد.
 
سرهنگ زینلی فروش مواد مخدر توسط غیربومی‌ها را معضلی بزرگ برای شهرستان عنوان کرد و گفت: مردم باید مطالبه‌گر باشند چرا که همه موارد فوق در نهایت آسیب‌های اجتماعی هستند که تمام عواقب آن دامن‌گیر مردم همین شهرستان شده و امنیت شهروندان را از بین برده است.
 
«داوود قدیریان» کارشناس بهداشت محیط شهرستان نیز در ادامه ابراز کرد: بافت فرسوده و مخروبه‌ها محلی برای ریختن پسماندها شده و مشکلات بهداشتی‌ از جمله افزایش پشه و حشرات موزی که باعث شکایت بسیاری از اهالی شده را به دنبال داشته است.
 
وی همچنین به گزارش مشاهده مار و برخی دیگر از خزندگان در مناطق فوق‌الذکر اشاره و تصریح کرد: شهرداری و شبکه بهداشت در حوزه جمع‌آوری پسماندهای این مناطق که رفت‌وآمد خودروهای شهرداری در آن مشکل است، به بن‌بست رسیده‌اند.
 
در این نشست مقرر شد تا در جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور رئیس میراث فرهنگی، دادستان، شبکه بهداشت، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر مسئولین مربوطه، راهکارهای پیشنهادی برای رفع این معضلات ارائه و بررسی شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..