فعالیت کارگاه‌های صنایع دستی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: بازگشایی مراکز یا کارگاه‌های آموزش صنایع دستی پس از اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر است.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا دهقان مهرجردی اظهار داشت: رعایت فاصله گذاری بین هنرجویان حداقل دو متر، گندزدایی، داشتن تهویه مناسب در مرکز، استفاده از وسایل حفاظت فردی (منجمله ماسک صورت ودستکش برای هنرجویان و مربی) و جلوگیری از استفاده مشترک وسایل آموزشی درحین کار، از مواردی است که الزاماً باید رعایت شود.

دهقان مهرجردی افزود: فضای آموزشی استاندارد در دوران کرونا، حداقل ۳۰ متر مربع باشد و تا حد امکان کلاس‌های آموزشی در فضای باز برگزار شود و در صورت برگزاری کلاس‌ها در فضای بسته، مکان مورد نظر تهویه مناسب داشته باشد.
 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی پرخطر که نیاز است مربی، آموزش فرد به فرد داشته باشد، باید به صورت محدود و صرفاً برای رفع اشکال درزمان کوتاه برگزار شود و دوره‌های آموزشی که امکان برگزاری بصورت غیر حضوری (از طریق تهیه فیلم یا محتوای متنی- تصویری) دارند در اولویت برنامه ریزی آموزشی استان قرار خواهند گرفت.
 
وی به لزوم داشتن گواهی سلامت مربیان آموزشی و هنرآموزان کارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از آنجا که سلامت در اولویت است، در صورت مشاهده‌ تخطی از موارد فوق الذکر در نظارت‌ها و یا دریافت گزارشی مبنی بر عدم رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی، از ادامه‌ی فعالیت مرکز آموزش یا کارگاه آموزشی تا پایان بیماری کووید ۱۹ جلوگیری می‌شود.
 
دهقان مهرجردی تأکید کرد: نصب بنر‌های آموزشی جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مبادی ورودی مراکز یا کارگاه‌های آموزشی، نصب محلول ضدعفونی در محل و استفاده از سطل زباله درب دار از دیگر اقدامات بهداشتی است که باید رعایت شود.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..