موفقیت دانشگاه میبد در برگزاری آزمون مجازی

رئیس دانشگاه میبد از برگزاری موفقیت آمیز آزمون پایان ترم این دانشگاه در همه سطوح به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزکلانتری گفت: با شیوع کرونا و تصمیم وزارت علوم مبنی بر ادامه آموزش‌ها به صورت مجازی، دانشگاه میبد جزء اولین دانشگاه‌هایی بود که آموزش را به صورت مجازی با تدابیر ویژه برگزار کرد

 
وی افزود: در حالی که بسیاری از دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری امتحانات به صورت مجازی مردد هستند، امتحانات این دانشگاه بدین شیوه در حال برگزاری است.
 
کلانتری ادامه داد: دانشگاه میبد اولین دانشگاه دولتی است که توانست با موفقیت و ضریب رضایت بسیار بالا از سوی اساتید و دانشجویان و با امنیت بالا امتحانات را به صورت مجازی برگزار کند.
 
وی از برگزاری ترم تابستان به صورت مجازی خبر داد و تأکید کرد: این مساله سبب کاهش بار آموزش دانشگاه در ترم آینده می شود و اگر بنا باشد آموزش‌ها در ترم آتی به صورت حضوری باشد، کلاس‌ها با حضور حداقلی دانشجویان برگزار شود.
 
رئیس دانشگاه میبد اظهار داشت: از این پس حتی در شرایط عادی نیز سعی می‌کنیم حداقل ۳۰ درصد آموزش دانشگاه را به صورت مجازی برگزار کنیم. همه کلاس‌های بعدازظهر هم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
 
کلانتری درباره تدابیر این دانشگاه در جلوگیری از تقلب گفت: با قرار دادن سوال جداگانه برای هر دانشجو، تعیین شاخص در امتحانات محاسباتی برای هر دانشجو و بهره گیری از نمودار شکست مشخص شد که برگزاری آزمون به صورت مجازی به همان اندازه حضوری از سلامت برخوردار بوده است.
 
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه میبد هم از برگزاری آزمون مجازی به سه شیوه تستی، تشریحی و شفاهی خبر داد و گفت: در سوالات تستی از سامانه ال ام اس دانشگاه استفاده شد و سوالات به صورت تصادفی در اختیار دانشجو قرار گرفت.
 
علیزاده افزود: در سوالات تشریحی هم که به دانشجویان فنی مهندسی و علوم پایه اختصاص داشت سوالات به صورت تصادفی به دانشجویان ارائه شد. در سوالات شفاهی نیز دانشجویان از طریق سامانه ادوبی کانکت سامانه آنلاین به صورت زنده به سوال استاد پاسخ دادند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..