مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تاکید کرد:

ضرورت سرمایه‌گذاری برای احیای واقعه غدیر در دارالعباده

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر ضرورت سرمایه گذاری برای احیای واقعه غدیر و گرامیداشت غدیر تا مباهله در دارالعباده یزد تاکید کرد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام علیرضا نجیمی در جلسه ارائه طرح و برنامه‌های اولین جشنواره استانی غدیر در بیت امام جمعه یزد با اشاره به برخی برنامه‌های بنیاد بین المللی غدیر اظهار داشت: این بنیاد تلاش می‌کند با رویکرد جدید و با همراهی همه مجموعه‌های فعال فرهنگی با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، به گرامیداشت و احیای واقعی واقعه غدیر بپردازد.

 
وی با بیان اینکه در نظر گرفتن فضا و ساختمان مستقل برای بنیاد بین المللی غدیر از مصوبات ستاد بزرگداشت غدیر در استان یزد است، افزود: معتقدیم مردم باید جایگاه بنیاد بین المللی غدیر را بشناسند و برنامه‌های متنوع و تبیینی برای آنها به یک مطالبه تبدیل شود.
 
دبیر بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه در حال حاضر دفتری در اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد برای فعالیت‌های این بنیاد در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: لازمه استمرار و هدفمند شدن برنامه‌های این بنیاد، همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های مصوب است.
 
نجیمی بر ضرورت استفاده از ظرفیت اداراتی همچون ارشاد اسلامی و … تاکید کرد و یادآور شد: پیگیر صدور ابلاغ احکام نمایندگان استانداری و کمیته امداد در این ستاد نیز هستیم.
 
وی تاکید کرد: از دستگاه‌های مختلف استان درخواست شده تا برنامه‌های غدیر خود را به بنیاد بین المللی غدیر ارائه دهند تا بتوانیم برنامه‌های منسجم و استانی برای این ایام تدارک ببینیم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: از همه شهرستان‌ها نیز درخواست شده تا هرچه سریع‌تر جلسات بنیاد بین المللی غدیر به ریاست ائمه جمعه شهرستان‌ها برگزار و برنامه ریزی جامع برای این ایام انجام شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب شناسی غفلت از واقعه غدیر پرداخت و اظهار داشت: در یزد تقریباً ۲۲ هزار دانش آموز با نگاه اعتقادی متفاوت در حال تحصیل هستند که در آینده رویدادهایی را در استان رقم خواهند زد همچنانکه اکنون نیز در زیر پوست شهر، اقدامات تبلیغی انجام می‌شود.
 
نجیمی با بیان اینکه در دارالعباده یزد به عنوان پایگاه انقلاب اسلامی، باید توجه جدی‌تری به واقعه غدیر شود، افزود: متأسفانه برخی با استقبال زودهنگام از محرم، غدیر و مباهله را تحت الشعاع قرار می‌دهند که تلاش می‌کنیم از این اقدام جلوگیری شود و هر برنامه‌ای در زمان مناسب خود اجرا شود.
 
وی تصریح کرد: همچنین تلاش ما برای ارائه مدل‌های جدید برگزاری مجالس با رویکرد بیان فضائل اهل بیت (ع) است تا هم ضمن جذاب بودن برنامه‌ها برای مخاطبان به ویژه جوانان، بتوانیم واقعه غدیر را به درستی تبیین کنیم و مسئولان و دست اندرکاران نیز توجه داشته باشند که احیای واقعی غدیر و مباهله نیازمند سرمایه گذاری است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..