مدیر پایگاه میراث جهانی یزد:

خانه ادبیات در محله شیخداد یزد راه‌اندازی می‌شود

مدیر پایگاه میراث جهانی یزد از راه اندازی خانه ادبیات در محله شیخداد یزد و در یکی از خانه‌های تاریخی این محله قدیمی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحسن عباسی هرفته با اشاره به اینکه ادبیات یکی از موضوعات مغفول این روزها در کشور ماست، اظهار داشت: در استان یزد نیز تاکنون خانه ادبیات وجود نداشته است اما با توجه به اینکه اساساً فرهنگ به ویژه ادبیات، موضوع مغفولی است، راه اندازی خانه ادبیات به عنوان یکی از دغدغه‌ها مورد پیگیری قرار گرفت.

 
وی عنوان کرد: خوشبختانه تلاش برای راه اندازی خانه ادبیات، منجر به احیای یک خانه تاریخی شد و این تقارن، به طور قطع گام مبارکی در مسیر احیای فرهنگ و تمدن در شهر جهانی یزد خواهد بود.
 
عباسی هرفته بیان کرد: در محله شیخداد یکی از خانه‌های تاریخی به مخروبه تبدیل شده بود که قرار است با سرمایه گذاری مدیریت شهری، این خانه تا پایان سال مرمت و به خانه ادبیات تبدیل شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: محله شیخداد یکی از محله‌هایی است که شهرداری کمتر در آنجا سرمایه گذاری کرده و در حالی که این محله از محلات ارزشمند یزد است، مورد غفلت قرار گرفته است.
 
عباسی هرفته تایکد کرد: یکی از سیاست‌های شورای شهر این است که از تمرکز سرمایه گذاری در محلات مرکزی یزد جلوگیری کند و سرمایه گذاری ها را در همه محلات مرکزی بافت تاریخی توزیع کند.
 
مدیر پایگاه میراث جهانی یزد عنوان کرد: بر این اساس محلاتی مانند پیر برج، گازرگاه و شیخداد توسط شهرداری مورد توجه قرار گرفته و شاهد سرمایه گذاری‌های جدید در این محله‌ها خواهیم بود.
 
وی در مورد خانه تاریخی که قرار است به خانه ادبیات یزد تبدیل شود، گفت: این خانه توسط شهرداری یزد تملک شده و با اعتباری حدود ۱.۵ میلیارد تومان مرمت خواهد شد و عملیات اجرایی آن توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد انجام می‌شود.
 
عباسی هرفته با اشاره به اینکه کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد نیز کمک خوبی به راه اندازی این خانه کرده است، افزود: خانه ادبیات به طور قطع مأمن و محفلی برای دیدار با شعرا، اهالی فرهیخته ادبیات و اهالی فرهنگ خواهد بود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..