راه‌اندازی اداره شهر دوستدار کودک در یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت رعایت حقوق کودکان در مدیریت شهری، از راه‌اندازی اداره شهر دوستدارکودک در شهرداری یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«غلامعلی سفید»،‌در جلسه مشترک کمیسیون فرهنگی و خدمات شورای اسلامی شهر یزد که با محوریت شهر دوستدار کودک در مدیریت شهری و با حضور جمعی از مدیران کل استانی مرتبط با موضوع برگزار شد، با بیان این‌که تفکر و ایده کودکان و نوجوانان در مدیریت شهری کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: توسعه فرهنگی،‌اجتماعی و اقتصادی کشور مستلزم جبران این کم کاری از سوی مسئولان است.

 
وی با اشاره به ضرورت رعایت حقوق کودکان در مدیریت شهری، افزود: اگر نسل پرسشگر، خلاق، خطرپذیر و دارای امید و آرزو پرورش دهیم این فرزندان می توانند آینده خوبی برای ایران اسلامی رقم زده و پاسداران لایقی برای دستاوردهای انقلاب باشند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به اهمیت حساس کردن اقشار مختلف به ویژه والدین و مسئولان مدیریت شهری به نظر کودکان و نوجوانان به عنوان بخش قابل توجهی از جمعیت کشور، گفت: این مطالبه گری با همکاری و مشارکت مستمر اصحاب رسانه، تشکل‌های مردم نهاد و سازمان های دولتی محقق می‌شود.
 
سفید ضمن انتقاد از عدم برنامه ریزی مناسب برای حضور گسترده اتباع خارجی در سطح شهر یزد،‌ تصریح کرد: مدیریت شهری در این خصوص سعی کرده با ایجاد اداره شهر دوستدار کودک و منظور نمودن اعتبار لازم برای این مهم نسبت به برنامه ریزی مستمر و منسجم برای حضور کودکان در جامعه اقدام کند.
 
این مسئول در پایان تلاش برای راه‌اندازی پارک مهارت در محل کارخانه جنوب را از دیگر اقدامات انجام شده ودر دستور کار شورای شهر در این خصوص دانست و خطاب به مدیران و مسئولان سازمان های مختلف درون و برون شهرداری، گفت: همکاری با اداره شهر دوستدار کودک برای رسیدن به اهداف مثبت در حقیقت تلاش برای ساخت آینده‌ای روشن در جامعه شهری است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..