نخستین سینمای اختصاصی بانوان کشور در یزد ساخته می‌شود

مدیر عامل موسسه بهمن سبز از ساخت نخستین سینمای اختصاصی بانوان کشور در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسیدمصطفی حسینی با اشاره به لزوم ایجاد فضاهای فرهنگی، تفریحی برای بانوان اظهار داشت: درباره این طرح، گفتگو و توافق ضمنی با شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد انجام شد که نویدبخش احداث یک سینمای اختصاصی بانوان برای اولین بار در کشور است و اگر این طرح، تأیید و تصویب شود، شهر یزد در این حوزه پیشگام خواهد بود.

 
وی با بیان اینکه این سالن سینما با مشارکت حوزه هنری و شهرداری در پارک بانوان یزد ساخته می‌شود، ادامه داد: متولی و مدیریت این مجموعه بر عهده خود بانوان است تا در آسایش راحت‌تر و شرایط بهتری بتوانند فیلم تماشا کنند.
 
مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز اظهار کرد: همچنین در خصوص اجرای طرح اکران «سینما ماشین» در یزد نیز توافق و مذاکراتی صورت گرفت که امیدواریم با پیگیری و مطالبه مسئولان استان، اقدامات خوبی در آینده در این زمینه صورت گیرد و در سال جاری این طرح اجرا شود.
 
حسینی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهمنامه ساخت پردیس سینمایی شهر یزد بین حوزه هنری و شهرداری یزد گفت: عملیات ساخت این پروژه با اعمال نکات مورد نظر میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی شهر یزد به زودی آغاز خواهد شد.
 
وی افزود: این پردیس سینمایی شامل پنج سالن سینما در مجموع با ظرفیت ۶۷۰ نفر است.
 
حسینی با اشاره به مکان‌های جانبی مجموعه مانند گالری‌ها ادامه داد: این پروژه در مدت کمتر از دو سال با مشارکت شهرداری یزد و حوزه هنری ساخته خواهد شد.
 
مدیرعامل مؤسسه بهمن سبز با اشاره به قرار گرفتن این مجموعه در بافت تاریخی و سنتی شهر گفت: اجرای این طرح علاوه بر افزایش سرانه فضای فرهنگی این شهر میراث جهانی، دسترسی شهروندان ساکن بافت سنتی به سینما و فضاهای فرهنگی را تسهیل می‌کند.
 
حسینی با بیان اینکه نظیر چنین طرحی در بیشتر استان‌ها در حال اجرا است، ادامه داد: در طرح توسعه سوم، ساخت پردیس‌های سینمایی در سطح کشور در دستور کار قرار گرفت که پردیس سینمایی یزد هم جزو این طرح است.
 
وی با اشاره به اینکه استانداردهای جهانی سرانه سینما برای هر ۱۰ هزار نفر یک سالن سینما است، گفت: بر این اساس اگر در نظر بگیریم شهر یزد دارای ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است، این شهر باید حدود ۶۰ سالن داشته باشد.
 
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..