معاون دادستان یزد:

کانون وکلا در امر ساماندهی تابلوهای مشاغل شهر پیش قدم شود

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد با بیان این‌ که مدیریت شهری موظف به ساماندهی و رفع عرف‌های اشتباه در این حوزه است، گفت: کانون وکلا می‌تواند با راه‌اندازی سامانه مجازی معرفی وکلا در امر ساماندهی تابلوی وکلا در سطح شهر یزد پیشگام باشد.

به گزارش یزدی نیوز«محمد نعیمی‌نژاد» در جلسه کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد که با موضوع ساماندهی تابلوی وکلا در سطح شهر برگزار شد، با بیان این‌که ظاهراً قانون‌گذار داشتن حق وضع مقرره را به شورای اسلامی شهر واگذار کرده است، اظهار کرد: باتوجه به وجود برخی از عرف‌های اشتباه در سطح شهر، نخبگان و به ویژه مدیریت شهری موظف هستند که با تدوین راهکارهای قانونی، عرف‌های اشتباه در حوزه‌های مختلف شهری را برطرف و به نفع شهروندان ساماندهی کنند.

 
وی خطاب به کانون وکلا افزود:‌ اگر این نهاد حقوقی که خود مرجعی امین برای دفاع از حق مردم است در امر ساماندهی تابلوی وکلا پیش قدم شود، بسیاری از اقشار نظیر پزشکان هم سعی بر رعایت قانون در این خصوص خواهند داشت.
 
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم را مهمترین تکالیف دادستانی در دستگاه قضا دانست و گفت:‌ دادستان محافظ منافع عام بوده و سعی دارد با رعایت قانون این مهم را در جامعه پاسداری کند.
 
نعیمی‌نژاد با اشاره به تعدد تابلوهای معرفی مشاغل در سطح شهر یزد و نادیده شدن حقوق شهروندان در این خصوص، تصریح کرد: راه‌‎اندازی سامانه آنلاین به منظور معرفی و ارتباط گیری با وکلا از جمله راهکارهای موثر در این خصوص و همچنین ساماندهی تابلوی وکلا در سطح شهر یزد است.
 
این مسئول با اشاره به اهمیت جلب نظر کانون وکلا در بحث ساماندهی تابلوهای این صنف،‌ تصریح کرد:‌ پیشنهاد می‌کنم مدیریت شهری یزد یک بار دیگر پیشنهادات خود را برای زیباسازی و رعایت حقوق شهروندان در این خصوص ارائه و حقوقدانان هم با خط‌کش قانون، این مهم را تطبیق دهند تا در صورت داشتن حق قانونی شورای شهر، همه اقشار و اصناف باید از آن تبعیت کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌ که تقویت زیرساخت‌های تجارت الکترونیک یکی از برکات کرونا است، تأکید کرد: خرید و فروش و ارائه خدمات در فضای مجازی از جمله دستاوردهای عصر امروز است که شاید بتوان از این ظرفیت در بحث آدرس دهی و معرفی مشاغل نیز استفاده کرد.
 
معاون دادستان یزد در پایان گفت: پیشنهاد می‌شود کانون وکلا استان یزد ساز و کار لازم برای راه‌اندازی سامانه مجازی معرفی وکلای تحت پوشش را ایجاد و در این امر پیشگام باشد.
 
 
منبع:ایسنا یزد
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..