غبار فراموشی بر بنای متعلق به عهد قاجار

کاروانسرای علی آباد معروف به قلعه شاه عباسی مهریز حال و روز خوشی نداشته و در سایه بی توجهی مسئولان در حال تبدیل به ویرانه است.

به گزارش یزدی نیوز این کاروانسرا در جاده تهران ـ بندرعباس و در ورودی شهر مهریز قرار دارد

 
شهروندان نسبت به اهمال کاروانسرای علی آباد که متعلق به دوران قاجار است به شدت ابراز نگرانی کرده و خواستار بازسازی و تعمیر این بنای تاریخی هستند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما اظهار داشت: این کاروانسرا به بخش خصوصی واگذار شده بود، ولی نتوانست بهره برداری کرده و درخواست فسخ کردیم.
 
فاطمی افزود: در حالی که درگیر مسائل حقوقی بودیم به کرونا برخورد کردیم و به همین دلیل بسیاری از اماکن گردشگری استان تعطیل شدند.
 
وی ادامه داد: این مساله فقط به کاروانسراری علی آباد منحصر نمی‌شود بلکه در آینده نزدیک ممکن است شاهد رهاسازی بسیاری از مجموعه‌های گردشگری به دلیل شرایط اقتصادی کنونی و عدم درآمدزایی فعالان گردشگری باشیم.
 
فاطمی نسبت به بهبود وضع کنونی و ازسرگیری فعالیت مجموعه‌های گردشگری ابراز امیدواری کرد و گفت: حتی اگر مشکل حقوقی این کاروانسرا حل شود باز هم نیازمند سرمایه گذار جدید هستیم که تحقق این مساله با شرایط فعلی به شدت سخت شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..