راه‌اندازی «رادار» برای کاهش تردد غیرضروری در یزد

مدیر یک شرکت دانش بنیان یزدی با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین برای قطع چرخه شیوع کرونا در کشور، از آغاز بکار موفق اپلیکشین «رادار» برای کاهش ترددهای درون شهری در ایام شیوع کرونا در استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«کمال اورنگ» با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از فناوری برای افزایش کیفیت زندگی شهری و همچنین مدیریت بهتر بحران‌های طبیعی نظیر شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: اپلیکیشن «رادار» از جمله ظرفیت‌های ایجاد شده توسط مهندسین و دانشجویان یزدی است که در نقش مهمی در قطع چرخه شیوع کرونا در یزد ایفا کرده است.

 
وی افزود: با شیوع ناگهانی و گسترده ویروس کرونا در ایران، تیم کارآمد اپلیکیشن رادار با تلاش شبانه روزی خود توانست دسترسی راحت و غیرحضوری گروه‌های مختلف شهروندان یزدی را به اقلام بهداشتی و سلامتی موجود در داروخانه‌های این جهانشهر فراهم آورد.
 
مدیر این استارت آپ نوین کاهش تردد غیرضروری در سطح شهر و تسهیل کردن شرایط خرید اقلام ضروری بهداشتی از داروخانه‌ها را از جمله ویژگی‌های استفاده از این اپلیکیشن دانست و گفت: با توجه به ساز و کار اپلیکیشن رادار، تمام کاربران در این برهه زمانی توانستند بدون مراجعه حضوری به تک تک داروخانه‌ها و فروشگاه‌های سطح شهر، اقلام ضروری خود را درخواست و توسط پیک با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی دریافت کنند.
 
اورنگ در ادامه با اشاره به استقبال گسترده و چشمگیر شهروندان از خدمات اپلیکیشن رادار در بحران کرونا تصریح کرد: رادار اپلیکیشنی است که بر بستر پلتفرمی جدید که ارتباط مستقیم بین مشتری و مغازه داران برقرار کرده ارائه خدمت می‌کند.
 
وی کارکردن با این اپلیکیشن را ساده و راحت دانست و بیان کرد: افراد برای استفاه از رادار، عنوان کالای مورد نیاز خود را در باکس اپلیکیشن نوشته و این درخواست برای فروشگاه‌های سطح شهر در همان دسته و زیر دسته شغلی ارسال می‌شود و بعد از ثبت اولیه فروشندگان به شما اعلام می‌کنند که آن کالا را دارند یا خیر، اپلیکیشن با پیدا کردن آدرس دقیق کالا در سطح شهر، مردم را از حضور در مکان‌های شلوغ و گشتن در خیابان های متعدد بی‌نیاز می‌کند.
 
سازنده این ایلیکیشن در پایان با بیان این‌که در استفاده از ردارا کاربران مستقیم بوسیله چت، صوت و عکس با مغازه دار در ارتباط بوده و می‌تواند قیمت، تخفیف، شرایط خرید و حتی روش ارسال کالا را فروشندگان هماهنگ کنند و در نتیجه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش سفرهای درون شهری در ایام شیوع کرونا به صورت معناداری محقق می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..