تمام روستاهای یزد امسال به شبکه‌های ارتباطی متصل می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر ۹۸ درصد روستاهای یزد به شبکه‌های ارتباطی متصل هستند، گفت: تا پایان سال تمام روستاهای یزد از این شبکه برخوردار می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوز محمدرضا پاکدل در نشست انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد پارک اقتصاد دیجیتال در یزد که با حضور مشاور وزیر ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد در بحث زیست‌بوم نوآوری، توسعه محیطی و کارآفرینی در حوزه آی‌سی‌تی تلاش کرده‌ تا عناصر آن را شناسایی کرده و توسعه دهد.

 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه یزد از برترین‌ استان‌های کشور در حوزه فناوری است، عنوان کرد: در قسمت نخبگان متناسب به جمعیت و همچنین سهولت فضای کسب و کار رتبه سوم کشور را دارد و نقاط مثبت و ظرفیت خوب استان سبب می‌شود که ما تلاش کنیم تا در حوزه اقتصاد دیجیتال قدم بگذاریم.
 
پاکدل افزود: رتبه سوم کشور در حوزه توسعه یافتگی، وجود ۱۵ مرکز رشد، ۳۰۰ شرکت فناور، ۴ شتاب دهنده بخش خصوصی و شروع به کارخانه نوآوری و استفاده از ظرفیت پارک اقتصاد دیجیتال از دستاورد‌های خوب استان در فناوری اطلاعات است.
 
وی ادامه داد: از ظرفیت‌های استان در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال، این است که سالانه ۸۰۰ نفر از دانشگاه‌های استان مرتبط با رشته آی‌سی‌تی فارع‌اتحصیل می‌شوند، ۹۶ شرکت دانش‌بنیان داریم که نیمی از آن‌ها در صنعت آی‌سی‌تی مشغول فعالیت هستند، وجود ۵۵۰ تیم توسعه‌دهنده در کافه‌بازار از استان یزد، ۱۱۲۰ شرکت با نماد اعتماد الکترونیک، وجود ۱۶۰۰ متخصص در مراکز رشد و ثبت ۶۷ محصول نیز در استان انجام شده ‌است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد تصریح ‌کرد: متوسط دسترسی مشترکین به شبکه ارتباطات و فناوری اطلاعات از ۲/۱ به ۱۰ رسیده است، دسترسی مشترکین روستایی در سال ۹۲ صفر بوده که این میزان در سال ۹۸ به ۸۹ درصد در کشور و ۹۸ درصد در استان یزد رسیده و تا پایان امسال تمام روستاهای یزد به شبکه‌های ارتباطی متصل می‌شوند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..