تولید عسل در یزد از مرز ۳۰۰ تن در سال گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید عسل در یزد گفت: تولید عسل در یزد از مرز ۳۰۰ تن در سال گذشت.

به گزارش یزدی نیوزسیدجمال سجادی‌پور  در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات استان یزد اظهار داشت: در حوزه بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای، تنها یک واحد درجه یک و شش واحد درجه سه در استان داشتیم ولی امروز ۲۱ واحد درجه یک بسته‌بندی این محصولات را در استان داریم.

 
وی تصریح کرد: شش واحد دیگر هم تا سه ماه آینده در استان یزد راه‌اندازی می‌شوند که کمک شایانی به برندسازی محصولات استان یزد در بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.
 
سجادی‌پور با بیان اینکه غفلت از علمی کردن کشاورزی و دامپروری یکی از علل خالی شدن برخی روستاها بود گفت: در این حوزه در طول چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: امروز در بحث دام‌های سبک پر تولید، در سال گذشته، بیش از ۱۱ هزار راس دام‌های سبک پر تولید استان افزایش جمعیت داشتند که می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد خانوار یزد داشته باشد.
 
 
وی با بیان اینکه سرانه تولید شیر بزهای شیری ما حداکثر ۵۰ لیتر و در مورسیا ۵۰۰ و در سانن تا ۷۰۰ لیتر است گفت: در برآورد صورت گرفته مشخص شده که حداکثر ۸۰۰ هزار راس دام سبک در استان داریم که ۵۰ درصد شیری و مابقی گوشتی است.
 
سجادی‌پور تصریح کرد: سال گذشته اولین محموله نژاد مورسیا وارد استان شد و یک واحد ۱۲۰۰ راسی با ظرفیت ۵۰۰۰ راس ایجاد شد و امروز این مجموعه به عنوان یک مرکز تکثیر اصلاح‌نژادی افتخار استان است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: بخش دوم آن هم با ظرفیت ۲۰۰۰ راس در طول یک ماه آینده وارد استان می‌شود و محموله‌های دیگری با ظرفیت یکصد هزار راس دام سبک به استان وارد می‌شود و با ورود این دام‌ها بتوانیم این ظرفیت را تکمیل کنیم تا اقدامات خوبی در حوزه دامپروری شاهد باشیم.
 
وی گفت: در سال ۹۲ مجموع ظرفیت صنایع تبدیلی ماحدود ۴۳۰ هزار تن بود در حالی که امروز ظرفیت ما از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن عبور کرده که نقش مهمی در پایداری قیمت‌ها و تولید و حذف واسطه‌ها داشته باشد.
 
سجادی‌پور بیان کرد: در حوزه پرورش زنبور عسل هم در سال گذشته اتفاقات خوبی را در سطح استان شاهد بودیم و تقریبا در این حوزه رشد بالای ۳۰ درصدی در بحث تولید عسل داشتیم و از ۲۴۶ تن به ۳۲۰ تن رسیدیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..