معاون وزیر آموزش وپرورش :

سرانه فضای آموزشی یزد از میانگین کشوری بالاتر است

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان این که میانگین سرانه فضای آموزشی کشور ۵.۳ مترمربع است سرانه فضای آموزشی استان یزد به همت دو هزار خیر مدرسه ساز این استان ۸.۳ مترمربع است.

به گزارش یزدی نیوز«سیدجواد حسینی»  پیش از ظهر امروز ۲۱ خردادماه در جریان سفر خود به یزد با حضور در آیین خشت‌گذاری آموزشگاه خیری دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی در این استان، اظهار کرد: استان یزد از لحاظ ساخت و تجهیزات فضای آموزشی در کشور می‌درخشد و الگوی بسیاری از استان‌ها است.

 
وی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز با بیان این‌که یک سوم مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده است،‌ افزود: استعداد، ظرفیت مالی و ظرفیت تشخیص درست، بزرگترین نعمتی است که خداوند به خیرین داده است.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرسه شوقستانی است که اگر به شوق درآید جامعه را به اشتیاق در خواهد آورد و فردای جامعه از امروز مدارس رقم خواهد خورد و سعادت جامعه فردا منوط به مدرسه امروز است.
 
حسینی با اشاره به این‌که در پهنه سرزمین ایران خیرین استان یزد همچون دانش آموزان این دیار درخشان هستند، تصریح کرد: باید دست همه خیرین مدرسه ساز را که جامعه فردا را می‌سازند بوسید و آنان در قلب آموزش و پرورش قرار دارند.
 
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در ادامه با بیان این‌که در قالب نهضت توان‌افزایی ۸۳ هزار قلم تجهیزات آموزشی، ورزشی و توانبخشی مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی با همت خیرین تامین می‌شود خاطرنشان کرد: پس از تکمیل تمامی نوت تیکیرهای (نوعی دستگاه تایپ کننده)مورد نیاز دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی، این مدرسه توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین می‌شود.
 
وی با بیان این‌که سرانه فضای آموزشی به همت دو هزار خیر مدرسه ساز در یزد ۸.۳ متر مربع است و میانگین سرانه کشوری ۵.۳ مترمربع است، افزود: امروز هم به همت خیرین بیست و چهارمین مدرسه آسیب دیدگان بینایی کشور با تمامی امکانات ویژه این طیف در یزد خشت گذاری می‌شود.
 
«عباسعلی دانافر» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد هم در این مراسم ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز استان گفت: مدرسه سازی یک عنایت و توفیق الهی است که خداوند خیرین عزیز داده است و باقیات الصالحات آنها خواهد بود.
 
وی افزود: ۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان فرسوه و نیاز به تخریب و بازسازی دارند که امیدواریم با همت خیرین در آینده ای نزدیک این مشکل رفع شود.
 
دانافر تصریح کرد: هم اکنون با همراهی اداره کل نوسازی استان  و دو هزار خیر مدرسه ساز و مدرسه یار یک عزم جدی برای ساخت فضاهای آموزشی در استان یزد آغاز شده که امیدواریم طی دو سال آینده از بحران فضاهای آموزشی عبور کنیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: بحث عدالت آموزشی یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که در استان به جد پیگیر اجرای آن هستیم.
 
 به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش یزد، آموزشگاه خیری ویژه دانش‌آموزان آسیب دیده بینایی این استان با همت خیر نیک اندیش «محمدرضا ذاکرزاده» در مساحت پنج هزار مترمربع بادو هزار و ۳۷۰متر زیربنا در قالب ۱۵ کلاس درس طی دو فاز ساخته می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..