امام جمعه یزد:

جهش تولید تنها با افزایش تولید کارخانجات محقق نمی‌شود

امام جمعه یزد گفت: جهش تولید تنها با افزایش تولید در کارخانه ها محقق نمی شود و لازم است توجه جدی به تولید ماشین آلات و مواد اولیه در کارخانه ها نیز صورت گیرد.

به گزارش یزدی نیوزآیت الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان یزد با تاکید بر اینکه جهش تولید به این معنی نیست که صرفاً از کارخانه‌ها حمایت کنیم تا محصولاتشان را بیشتر تولید کنند، اظهار داشت: تحقق شعار سال در صورتی امکان پذیر است که در کنار افزایش تولیدات موجود به تولید مواد اولیه و تجهیزات و ماشین آلات کارخانه‌ها توجه ویژه ای داشته باشیم.

 
وی با تاکید بر اینکه ایران در هر کاری به نیروهای نخبه داخلی تکیه کرده موفق بوده، عنوان کرد: توجه به تولید و خودکفایی در عرصه‌های مختلف به ویژه قطعه سازی و تأمین ماشین آلات را بسیار دیر شروع کردیم ولی هنوز دیر نیست و باید با جدیت تلاش کنیم تا در زمان مناسب به خودکفایی دست پیدا کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه در طول سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به صورت بسیار جدی بر تولید و اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، افزود: امروز همه متوجه شده‌اند که راهکار برون رفت کشور چیزی جز اقتصاد مقاومتی نیست.
 
ناصری ادامه داد: ما حتی در پرداخت تسهیلات هم باید شرطی مبنی بر استفاده از ظرفیت نیروهای نخبه و شرکت‌های دانش بنیان داخلی داشته باشیم و حداقل بخشی از نیاز کارخانه باید با تکیه بر ظرفیت این نیروها و شرکت‌های داخلی تأمین شود.
 
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه استعداد و هوش جوانان ایرانی بسیار بیشتر از جوانان کشورهای دیگر است، عنوان کرد: تنها باید باور کنیم که هیچ کشوری قرار نیست مشکلات ما را حل کند و اگر به نخبگان داخلی به ویژه فعالان شرکت‌های دانش بنیان تکیه کنیم و از ظرفیت آنها استفاده کنیم، تمام مشکلات کشور برطرف می‌شود.
 
وی با اشاره به شرایط شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی که به وجود آمده، افزود: به طور قطع پس از شیوع کرونا و در همین ایام با مشکلاتی روبرو می‌شویم که یکی از مهمترین آنها اشتغال است و باید برای همه آنها برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه در ارتباط با اشتغال یکی از مهمترین عرصه‌هایی که می‌توان مشکل کشور را به راحتی رفع کرد، عرصه پوشاک است، عنوان کرد: اکنون بسیاری از بازار پوشاک ایران در دست کشورهایی از جمله چین و ترکیه است و تولید کنندگان داخلی از واردات و قاچاق پوشاک ضربه‌های سنگینی می‌بینند.
 
ناصری با تاکید بر اینکه اگر هر ایرانی در طول سال تنها به چهار قطعه پوشاک نیاز داشته باشد، بیش از ۳۲۰ میلیون قطعه پوشاک نیاز داریم، تصریح کرد: برای تولید این تعداد پوشاک می‌توان با راه اندازی کارگاه‌های کوچک و خانگی، برای چند میلیون ایرانی اشتغال ایجاد کنیم.
 
امام جمعه یزد با بیان اینکه کشوری مثل چین اقتصاد خود را به وسیله همین کارگاه‌های کوچک و مشاغل خرد تقویت کرد، اظهار داشت: زمانی که در تولید پوشاک خودکفا شدیم، برای تأمین پارچه نیاز به افزایش تولید پیدا می‌کنیم و می‌توانیم در این عرصه نیز ده‌ها هزار فرصت شغلی ایجاد کنیم و به این ترتیب به وسیله همین صنعت پوشاک و صنایع وابسته، بیش از ۱۰ میلیون فرصت شغلی در کمترین زمان ممکن به وجود آوریم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..