معاون اداری مالی حوزه هنری:

۴۸ سالن سینما توسط حوزه هنری در مناطق مختلف کشور افتتاح می شود

معاون اداری مالی حوزه هنری با بیان اینکه در دوران شیوع کرونا حتی یک روز هم کار مرمت سینماهای حوزه هنری متوقف نشد، گفت: با بهبود شرایط، ۴۸ سالن سینما در مناطق مختلف کشور افتتاح می شود.

به گزارش یزدی نیوز عبدالحمید قره داغی،در مراسم امضای قرارداد احداث پردیس سینمایی در بافت تاریخی یزد با مشارکت شهرداری و حوزه هنری یزد اظهار داشت: با توجه به استقبال اعضای شورای شهر و مسئولان استان و تأکید ویژه رئیس حوزه هنری کشور، ساخت پردیس سینمایی در بافت تاریخی یزد در دستور کار قرار گرفت.

 
وی بیان کرد: قرار بود این قرارداد اواخر سال ۹۸ منعقد شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا به امروز موکول شد.
 
قره داغی ضمن قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: اراده مصمم و اصرار اعضای شورا و مسئولان شهر یزد موجب شد حوزه هنری اکنون در این شهر اقدام به ساخت سینما کند چرا که با توجه به بازسازی و توسعه فضاهای سینمایی متعدد در سطح کشور، یزد در اولویت نبود.
 
معاون اداری مالی حوزه هنری عنوان کرد: هرچند پردیس سینمایی عنوان کلی این مجموعه است اما در واقع به یک پایگاه فرهنگی هنری تبدیل خواهد شد.
 
قره‌داغی افزود: این مجموعه با پنج سالن چند منظوره در بافت تاریخی شهر یزد یک الگوی خوب در سطح کشور خواهد بود تا سایر مراکز استانی دارای بافت تاریخی هم به این سمت حرکت کنند و این مشارکت‌ها توسعه پیدا کند.
 
وی با اشاره به فعالیت جهادی مدیرعامل و همکاران مؤسسه بهمن سبز در عرصه سینماسازی گفت: در چهار ماه اخیر که به دلیل شیوع ویروس کرونا، سینماها تعطیل شده حتی یک روز هم کار بازسازی و مرمت سینماهای حوزه هنری تعطیل نشده و امیدواریم با بهبود شرایط در آینده نزدیک ۴۸ سالن در مناطق مختلف کشور افتتاح شود.
 
معاون اداری مالی حوزه هنری اظهار امیدواری کرد: هرچه سریع‌تر عملیات ساخت پردیس سینمایی شهر یزد آغاز شود و زودتر از زمان معین به بهره‌برداری برسد.
 
وی، یزد را یک شهر فرهنگی، هنری، تاریخی و مذهبی توصیف کرد و گفت: جا دارد حوزه هنری در این شهر با مشارکت سایر بخش‌ها اقدامات بزرگ‌تری انجام دهد.
 
افزایش ۵۰ درصدی فضای سینماهای حوزه هنری در یک سال گذشته
 
معاون حقوقی حوزه هنری هم با ابراز خرسندی از انعقاد این قرارداد گفت: احداث پردیس سینمایی یکی از مطالبات جدی و دیرینه حوزه هنری در یزد بود که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد با مشارکت حوزه هنری محقق شد.
 
محمد ملک‌ثابت با اشاره به آغاز نهضت سینماسازی در حوزه هنری از دو سال گذشته، افزود: خوشبختانه طی یک سال گذشته حدود ۵۰ درصد فضای سینمایی کشور که در اختیار حوزه هنری بوده افزایش یافته است.
 
وی با بیان اینکه این پردیس سینمایی در بخش محروم از فضای فرهنگی شهر یزد ساخته می‌شود، گفت: امیدواریم این مجموعه با همت، پیگیری و همراهی مسئولان زودتر از موعد تعیین شده به بهره‌برداری برسد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..