مشکل آفرینی کرونا برای آب شرب در میبد

مدتی است که کیفیت آب شرب در شهرستان میبد به شدت افت کرده و مردم برای تامین آب با مشکل مواجه هستند.

به گزارش یزدی نیوزدر حالی که بیش از ۲ ماه است این مشکل در شهرستان میبد وجود دارد تنها یک ایستگاه ثابت برداشت آب در بلوار خواجه رشیدالدین وصل شده است

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان میبد در این زمینه گفت: تا زمانی که مصرف آب در شهرستان میبد ۲۰۰ لیتر در ثانیه باشد مصرف آب مردم کاملا از آب انتقالی تامین می‌شود.
وی با اشاره به افزایش مصرف آب و ورود چاه‌های آب به شبکه در فصل تابستان ادامه داد: هنگامی که‌ EC آب سطح شهرستان به هزار و ۳۰۰ برسد ناچارا مخازن برداشت آب شیرین را در سطح شهرستان فعال می‌کنیم.
بناء اظهار داشت: امسال به دلیل رعایت فاصله اجتماعی و پرتکل‌های بهداشتی اجازه بازگشایی مخازن و ایستگاه‌های برداشت آب شیرین را در سطح شهرستان نداشتیم.
رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان میبد افزود:، اما برداشت از مخازن آب شیرین سطح شهر از روز گذشته و پس از تشکیل جلسه شورای تامین آغاز و اولین ایستگاه در بلوار خواجه رشیدالدین میبدی با ۲۲ شیر بازگشایی شده است.
وی با تأکید بر باز شدن ایستگاه‌های برداشت آب برای مناطق با کیفیت آب پایین گفت: ۲۲ ایستگاه و مخزن آب شیرین در سطح میبد وجود دارد که تاکنون مخازن برداشت آب شهرک فجربیده، خانقاه، بلواربیده و بلوار رشیدالدین فعال شده است.
بناء خاطرنشان کرد: میزان مصرف آب سال گذشته در فصل گرما ۳۱۷ لیتر در ثانیه بود در حالی که امسال به ۳۹۵ لیتر در ثانیه رسیده است.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..