فرمانده انتظامی استان یزد خبر داد:

دستگیری ۲۷۴ تبعه غیرمجاز در یزد

فرمانده انتظامی استان یزد گفت: پلیس شهرستان یزد محل اختفای ۲۷۴ نفر از اتباع خارجی غیرمجاز که در سه نقطه از شهر یزد مخفی شده بودند را شناسایی و همه این افراد را دستگیر کرد.

به گزارش یزدی نیوز سردار عباسعلی بهدانی فرد با اشاره به دستگیری ۲۷۴ تبعه غیرمجاز در استان یزد اظهار داشت: در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و با هدف مبارزه جدی با بر هم زنندگان امنیت استان، پلیس شهرستان یزد با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی از محل اختفای اتباع غیرمجاز در سه نقطه از شهر مطلع شدند و آنها را دستگیر کردند.

 
وی با بیان اینکه این افراد از مرزهای شرقی و جنوب شرق کشور به صورت غیرمجاز وارد کشور شده بودند، عنوان کرد: مقصد بعدی افراد دستگیر شده، استان‌های مرکزی کشور بود که با خودروهای شوتی این عمل مجرمانه صورت می‌گیرد.
 
بهدانی فرد با بیان اینکه در این رابطه تعدادی از افرادی که در امر جابه‌جایی غیرمجاز این اتباع فعالیت می‌کردند، شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار دارند، بیان کرد: اتباع خارجی باید با اخذ مجوزهای قانونی و برابر پروتکل‌های بین المللی به کشور ایران وارد شوند تا شاهد تکرار حوادث مختلف در پی قاچاق انسان برای آنها نباشیم.
 
رئیس پلیس استان یزد افزود: با وجود مشکلات اخیر پیش آمده برای اتباع بیگانه غیرمجاز باز هم شاهد تردد بدون مجوز این افراد در سطح جاده‌ها و حاشیه شهرها و نارضایتی مردم و احساس ناامنی شهروندان هستیم که پلیس در این زمینه برابر وظایف ذاتی و قانون نسبت به دستگیری و طرد اتباع بیگانه غیرمجاز اقدام خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه قاچاق اتباع بیگانه باعث نارضایتی شدید مردم شده و به دنبال آن درخواست مکرر آنها در برخورد قاطع با این پدیده مجرمانه را به دنبال داشته است، افزود: متأسفانه افرادی فرصت طلب و سودجو با بی توجهی به قانون، اقدام به قاچاق انسان کرده و ضمن به خطر انداختن جان خود و دیگران امنیت استان را مخدوش کرده‌اند.
 
بهدانی فرد با بیان اینکه برابر قانون، هر تبعه خارجی باید قبل از ورود به جمهوری اسلامی ایران، مجوز لازم برای ورود و اقامت داخل کشور را از مراجع رسمی اخذ کند؛ در غیر این صورت دستگیر و به کشور مربوطه طرد خواهد شد، افزود: امیدواریم با همکاری و پیگیری مسئولان استان و کشور شاهد ساماندهی وضعیت موجود و رفع این معضل جدی باشیم.
 
منبع:خبرگزای مهر

بخش نظردهی بسته شده است..