مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد :

افزایش طول راه‌های استان یزد

یادگاری: ۶۴ کیلومتر به بزرگراه های استان یزد افزوده شده است.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل راه و شهرسازی استان یزد با اشاره به افزایش طول راه‌های استان گفت:  معاونت مهندسی و ساخت در سال گذشته با ۱۱ طرح راهسازی فعال و ۴ طرح در دست مطالعه در حوزه ساخت راه ها، اقدامات ارزنده‌ای را داشته اند.

 
 یادگاری افزود : در سال ۱۳۹۷ استان یزد دارای ۷۶۴ کیلومتر بزرگراه و ۶۸۶ کیلومتر راه اصلی و ۹۵۵ کیلومتر راه فرعی و ۵۸۴۸ کیلومتر راه‌های روستایی بوده و خوشبختانه هم اکنون ۶۴ کیلومتر به بزرگراه افزوده شده و به همین دلیل ۱۷ کیلومتر از راه‌های اصلی به بزرگراه با اعتبار ۲۸۷۰ میلیارد ریال ارتقاء پیدا کرده است . 
 
وی گفت : با برنامه ریزی‌های انجام شده، مقرر شد در سالجاری، ۱۰۷کیلومتر بزرگراه و ۵۰کیلومتر به راه‌های اصلی با اعتباری ۴۷۰۰ میلیارد ریال به طول این راه‌ها اضافه شود.
رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان یزد یادآوری کرد: با توجه به تصمیمات کلان اتخاذ شده در سطح ستاد وزارت راه و شهرسازی وظایف و مسئولیت ساخت راه‌های فرعی و روستایی از ادارات کل راه و شهرسازی منفک و به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است.
 
یادگاری گفت: به همین منظور در سالجاری مسئولیت ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی به عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است .
 
جایگاه استان یزد به عنوان کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق در حوزه حمل و نقل، نقش مهمی را در کشور دارد که محور‌های ترانزیتی موجود در آن از ترافیک بالایی برخوردار است .
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..