مانور اطفاء حریق در مهریز

مانور اطفاء حریق با هدف آمادگی کامل پرسنل نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی برای جلوگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع مهریز برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: با توجه به بارندگی‌های سال  جاری که سبب افزایش پوشش گیاهی در عرصه‌های منابع طبیعی شد و در پی آن شروع فصل گرما و خشکیدن گیاهان مرتعی و جنگلی احتمال وقوع حریق در گستره منابع طبیعی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

باقری افزود: به همین دلیل با هدف آمادگی بیشتر نیرو‌های یگان حفاظت و افزایش توان و کارآمدی آن‌ها مانور اطفای حریق در یکی از عرصه‌های منتخب شهرستان برگزار شد.
وی ادامه داد: در این چارچوب مانور به بهترین نحو ممکن با حضور و عملیات به موقع نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اجرا شد.
وی عامل ۹۰ درصد آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی و جنگل‌ها را "عوامل انسانی" اعلام و بیان کرد: به همین خاطر ارائه آموزش در این زمینه به عموم مردم از اهمیت بسزایی برخوردار است.
باقری با اشاره به نقش مهم مردم محلی در جلوگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع، افزود: از روستائیان، بهره برداران، دهیاران و شورا‌های عزیز روستا‌ها درخواست داریم تا نسبت به آتش سوزی در مراتع حساسیت نشان داده و با مشاهده آتش سوزی حتما مراتب را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ اطلاع رسانی نمایند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..