معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

طرح سامان خانواده در یزد اجرا می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ‌یزد تحکیم بنیان خانواده را گامی موثر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی استان دانست و گفت: در همین راستا طرح سامان خانواده در یزد اجرا می شود.

به گزارش یزدی نیوز احمد ترحمی، در نشست تشریح اهداف و برنامه‌های طرح سامان خانواده که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، اجرا و نهادینه شدن این طرح را گامی مؤثر در جهت تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان و به دنبال آن، در کشور عنوان کرد.

 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در رابطه با آسیب‌های اجتماعی و کاهش آن دغدغه جدی دارند و شورای اجتماعی کشور نیز در این حوزه برنامه‌های ویژه‌ای را دنبال می‌کند.
 
وی با اشاره به طرح سامان خانواده، افزود: این طرح فارغ از جناحی و سیاسی بودن، توسط تشکیلاتی غیردولتی تدوین شده و طرحی اخلاق محور، رسالت محور و تکلیف مدار است.
 
ترحمی اظهار کرد: این طرح می‌تواند به عنوان یک طرح و الگوی نمونه در سطح کشور ارائه شود و قابلیت مطرح شدن در شورای انقلاب فرهنگی را دارد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: همه دستگاه‌های استان وظیفه دارند تکالیفشان را که در طرح سامان خانواده مشخص شده است، عملیاتی و اجرایی کنند.
 
ترحمی ادامه داد: با توجه به اینکه مبنای همه تصمیم گیری‌ها آمار و اطلاعات می‌باشد، لازم است آمار در این طرح اطلاعات منطبق بر واقعیت‌های روز جامعه و به‌روز باشد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خواستار توجه به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها، فضای مجازی، تشکل‌های مردمی و خانواده، مجمع خیرین استان، معتمدین و بسیج محلات، دفاتر تسهیل‌گری، به منظور اجرایی شدن طرح سامان خانواده در استان شد.
 
 در ابتدای این نشست، سیدمحمد دعایی، مدیر طرح شش محوری سامان خانواده به تشریح اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی این طرح در استان پرداخت و تخصصی شدن فعالیت دستگاه‌ها، نهادها و مؤسسات مربوط به خانواده بر اساس شش محور: ترویج، تسهیل، تشکیل، تحکیم‌، تکلیف و تعالی را از مهم‌ترین مزایای این طرح عنوان کرد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..