امام جمعه یزد:

موفقیت مساجد در گرو جذابیت و برنامه‌ریزی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه زمینه جذب بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود، گفت: موفقیت در مساجد نیازمند رویکردی جذاب و برنامه‌ریزی دقیق است.

به گزارش یزدی نیوز آیت‌الله محمدرضا ناصری،در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان یزد اظهار داشت: در حال حاضر در تمام دنیا وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بسیاری از وقت افراد به ویژه جوانان را می‌گیرند.

 
وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ترویج سیره اهل بیت (ع) در جامعه عنوان کرد: باید این ایده و راه را به تمام جهان و به ویژه در بین مردم خودمان ترویج کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امروز غرب به صورت بسیار سختی با مشکلات ناشی از کرونا درگیر شده است، گفت: در مقابل همه مشکلاتی که غرب پیدا کرده در انقلاب اسلامی ایران روحیه ایثار، از خودگذشتگی و مواسات، بسیاری از مشکلات را رفع کرده است.
 
ناصری با اشاره به اینکه مساجد در اسلام از جایگاه و اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، تاکید کرد: مسجد باید دارای جذابیت‌های لازم در زمینه‌های معنوی و برنامه‌ها باشد تا بتواند زمینه جذب افراد به ویژه جوانان را فراهم کند.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه یک روحانی در مساجد نباید تنها به اقامه نماز بپردازد، عنوان کرد: ائمه جماعات باید با افراد مختلف جامعه و خانواده‌های محل ارتباط داشته باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کنند و تلاش خود را برای رفع آن انجام دهند.
 
وی افزود: رفتار و برخورد یک روحانی و امام جماعت باید به گونه‌ای باشد که خود به خود زمینه جذب جوانان فراهم شود ضمن اینکه اگر بخواهیم در مساجد موفق باشیم باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی برگزار کنیم.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: نباید نسبت به امور مساجد و ضرورت احیای کارکردهای آن بی توجه باشیم و حتماً باید نسبت به احیای این کارکرد توجه لازم را داشته باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..