مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

تاسیس مراکز نیکوکاری در مساجد یزد با جدیت دنبال می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه ضرورت ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد در ایام کرونا نمایان شد،گفت: تاسیس این مراکز در مساجد یزد با جدیت بیشتری نسبت به قبل دنبال می شود.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام علیرضا نجیمی،  در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان یزد در دفتر امام جمعه با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات برای اینکه بتواند برای دوران پس از کرونا قدم‌های خوبی بردارد، اصلی ترین دغدغه را بر بحث امام محله متمرکز کرده است، اظهار داشت: اعتقاد داریم اگر ائمه جماعات، به‌روز و توانمند باشند، بسیاری از مشکلات را می‌توان از طریق امام مسجد برطرف کرد.

 
وی بیان کرد: شناسایی، سازماندهی و توانمندسازی روحانیونی که بتوانند در مسائل محل نقش آفرین باشند، یکی از مهمترین رویکردهایی است که سازمان تبلیغات استان در این راستا دنبال می‌کند.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد ادامه داد: بنا داریم در سال آینده بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مسجدی که امام جماعت ظهر و شب آنها یک نفر است و سنشان هم بین ۲۵ تا ۳۰ سال است را شناسایی کرده و آموزش‌های لازم را برای آنها آغاز کنیم.
 
وی افزود: طرح امام محله با هدف نقش آفرینی روحانیون در رفع مشکلات محله و احیای کارکرد واقعی مساجد اجرا می‌شود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
نجیمی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا ضرورت ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد را بیش از پیش نمایان کرد، گفت: در این زمینه با کارگروه کمیته امداد هماهنگی و همکاری‌های خوبی صورت گرفت.
 
وی عنوان کرد: تأسیس مراکز نیکوکاری در مساجد می‌تواند نقش اجتماعی مساجد در جامعه را پررنگ‌تر کرده و زمینه‌ای فراهم کند که بهتر و بیشتر به نیازمندان جامعه کمک شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تصریح کرد: مقرر شده که هماهنگی لازم برای جانمایی این مراکز در مساجد صورت گرفته و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، در تمام مساجد آمادگی ایجاد آن را داریم.
 
نجیمی با بیان اینکه مساجد باید به مسائل مختلف جامعه توجه داشته باشند، اظهار داشت: مسجد نمی‌تواند به موضوعات مختلفی که در جامعه وجود دارد، بی توجه باشد و برای هر موضوعی باید برنامه ریزی دقیق داشته باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..